مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد

به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر مراسم جشنی با حضور دکتر رمضانی فرماندار شهرستان شازند مهندس رجبی مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره شرکت ، مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی و جمع پرشور همکاران برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند دیروز یکشنبه مورخ ۱۸/۲/۱۴۰۱ مراسم جشنی به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر در محل آمفی تأتر ساختمان آموزش با اجرای
 برنامه های متنوع فرهنگی توسط گروه های مختلف هنری  برگزار گردید
.

در این مراسم مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه با تبریک هفته جهانی کار و کارگر و تقارن مبارک آن با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر گفت : « پیامبر عظیم الشأن اسلام بالاترین جایگاه را به کارگران اختصاص داده اند و فرموده اند من دست کارگران را می بوسم ؛ همچنین احادیث فراوانی در تجلیل از مقام کارگران روایت شده است .  همه ما به نوعی کارگر هستیم و به این جایگاه که در راستای تولید می باشد افتخار می کنیم . »

وی با اشاره به جایگاه فعلی کارگران در شرکت گفت : « پیش از این در مجموعه پالایشگاه بنا بر مقتضای زمان ، کارگران در شرایط خاصی قرار داشتند . هم تعدادشان در اقلیت بود و هم بیشتر در مشاغل خدماتی مشغول به کار بودند . اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده است ؛ تعداد کارگران شرکت بیشتر از قبل شده است و این عزیزان در بسیاری از جایگاه های مهم تخصصی ، تعمیراتی و بهره برداری مشغول به خدمت هستند .»

مهندس رجبی با تأکید بر نقش مهم کارگران در پالایشگاه خاطرنشان کرد : « شما کارکنان قراردادی و پیمانکاری برای من و هیئت مدیره بسیار مهم هستید چرا که آینده این پالایشگاه در دستان شما است . بسیاری از نیروهای رسمی به مرور بازنشسته می شوند و شما باید خود را برای قبول مسئولیت های شرکت آماده کنید .»

مدیرعامل با تکیه بر لزوم تغییر روال سنتی در اداره شرکت بیان داشت : « رویه های کاری باید از حالت سنتی خارج شوند و نیروهای پیمانکاری می بایست در قالب های ارزیابی قرار بگیرند تا افراد توانمند ، متخصص و زحمت کش دیده شوند . همه کارگران برای ما عزیز هستند اما عدالت حکم می کند تا افراد تلاشگر بیشتر دیده شوند و مورد توجه و تقدیر قرار بگیرند . این رویه و خواست ماست و آن را اجرا می کنیم و در نهایت این مهم به نفع خود نفرات خواهد بود . در همین راستا از منابع انسانی می خواهم که پرونده های نیروی انسانی زودترکامل شود تا ما بتوانیم ارزیابی سالیانه را داشته باشیم . »

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم حفظ مسائل ایمنی گفت : « ضروری است همه کارکنان به خصوص شما کارکنان پیمانکاری ، مسائل ایمنی را در کار رعایت نمایید . سلامت جان و خانواده های شما برای ما بسیار مهم است . امیدوارم با رعایت مسائل ایمنی و HSE سالیان سال حادثه ای نداشته باشیم ؛ چرا که حوادث هم برای سازمان و هم برای خانواده کارکنان ، تبعات منفی بسیار دارد

مهندس رجبی با توجه به تغییرات انجام شده در سیستم های پالایشگاه و افزایش حجم تولید شرکت افزود:«پالایشگاه دیگر به روش سنتی اداره نمی شود و از آنجا که  بسیاری از همکاران پیمانکار در واحدهای عملیاتی و تخصصی کار می کنند به همین دلیل باید بحث آموزش این افراد ، با دوره های توانمندسازی در دستور کار قرار گیرد.»

مدیرعامل پالایشگاه بر اهتمام مدیریت شرکت نسبت به حقوق و مزایای نیروهای پیمانکاری تأکید کرد و گفت : «در سال گذشته طرح طبقه بندی نیروهای پیمانکاری انجام شد و امسال نیز تلاش هیئت مدیره و دیگر مدیران پالایشگاه بر این است که کارکنان حقوق و مزایای قانونی خود را دریافت نمایند . »

مهندس رجبی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان پالایشگاه بیان داشت : « این پالایشگاه به لطف خداوند جایگاه والایی در کشور دارد و به لحاظ تنوع و حجم تولیدات شاخص می باشد، در همین راستا شما کارکنان برای ما اهمیت دارید؛ پس قدر جایگاهتان را بدانید و در راستای استمرار تولید  ، همت و تلاش بیشتری نمایید . »

وی تأکید نمود از تمامی مدیران شرکت می خواهم که نیروهای پیمانکار هم مانند نیروهای رسمی مورد توجه بیشتر قرار گیرند و هیچ تفاوتی بین آنها نباشد و توانمندی های هر کدام در جایگاهی که هستند دیده شود . هر چند این رویه تاکنون انجام شده است اما باید تبدیل به روند گردد تا در سالهای آینده شاهد ارتقاء و رشد هرچه بیشتر ایشان باشیم

در بخش دیگری از این برنامه رمضانی فرماندار شهرستان شازند در جایگاه حاضر شد و با ابراز خشنودی از حضور در جمع کارکنان شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت : « هفته کار و کارگر را خدمت همه دست اندرکاران ، تأثیرگذاران ، مولدین و تأمین کنندگان معاش جامعه تبریک عرض می نمایم . کارگر بسیار ارزشمند است همانطور که خون شهید بر کالبد بشریت احیاء گری می کند ، عرق جبین کارگر در راستای خون شهیدان بر کالبد اجتماع تأثیرگذار است . »

فرماندار شازند از کارگران به عنوان امانتی انسانی یاد کرد و بیان داشت : « شما کارگران سرمایه که نه برای ما امانت انسانی هستید. امروز باید به کارگران به چشم امانت نگاه شود . نگهداری اموال برای ما بسیار سخت است . شما امروز امین اموال دولت هستید و ما باید روش و منش اموال داری را برای جایگاه شرافتمندانه شما داشته باشیم و باید کارگر را باور کنیم . کارگران در ظاهر کارگر هستند اما در درون این افراد یک اندیشمند ، یک  محقق و یک پژوهشگر وجود دارد . »

وی در خاتمه سخنان خود با تقدیر از مدیریت شرکت و کلیه برگزار کنندگان این مراسم ابراز امیدواری کرد که ما هم بتوانیم در خارج از مجموعه پالایشگاه حافظ و نگهبان خوبی برای امنیت کارگران باشیم.

در ادامه این مراسم گروه های فرهنگی مختلف همچون گروه باستانی پوریای ولی آستانه ، گروه موسیقی همایون شازند و گروه طنز هنری سرآبادانی از استان مرکزی به اجرای برنامه پرداختند . همچنین از ۵۰ نفر از کارکنان نمونه پیمانکاری که مطابق شاخص های مورد نظر از جمله انضباط و اهتمام کاری، خلاقیت و نوآوری، رعایت اصول ایمنی، وقت شناسی و رعایت موازین اخلاقی و اداری بعنوان کارگر نمونه شرکت انتخاب شده بودند با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه قدردانی به عمل آمد .