معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بازدید بعمل آورد

مهندس سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش امروز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بازدید نمود و از نزدیک در جریان ، تولیدات ، پروژه ها و اقدامات انجام شده در این شرکت قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی در این بازدید که به منظورهماهنگی بیشتر و ایجاد تعامل با مدیریت و کارکنان پالایشگاه و همچنین بررسی وضعیت شرکت و اقدامات مهم در دست اجرا انجام پذیرفت ، مهندس سالاری ضمن حضور در سایت شرکت از واحدهای مختلف پالایشگاه همچون RCD و RFCC بازدید بعمل آورد .

سپس در جلسه ای که به همین منظور در سالن کنفرانس پالایشگاه با حضور جمعی از مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی برگزار گردید ، مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ضمن عرض خیرمقدم ، با ارائه گزارشی از فرایند تولید محصولات نفتی و تعمیرات اساسی واحد  RCDپالایشگاه گفت :« کلیه کارکنان سخت کوش این پالایشگاه به صورت شبانه روزی و متعهدانه در راستای استمرار تولید باکیفیت تلاش می نمایند . نگاه ما در کلیه مسائل نگاه به آینده است . لذا در حوزه های تولید ، ارتقاء کیفیت محصولات ، بهره وری سازمانی ، بهره گیری مناسب از کلیه تأسیسات و تجهیزات پالایشگاه و محیط زیست ، با انجام برنامه ریزی های مناسب اقدام می نماییم. »

وی با اشاره به منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه های کشور بیان داشت :« بخش قابل توجهی از نیروهای مجرب ما در آستانه بازنشستگی قرار دارند لذا باید با اتخاذ تدابیر اصولی نسبت به امر جانشین پروری گام برداریم .»

مهندس رجبی در پایان سخنان خود افزود :« الحمد الله به همت مهندسین و کارکنان غیرتمندی که خالصانه و صادقانه با تمام وجود در راستای پیشبرد اهداف شرکت تلاش می نمایند ، کلیه واحدهای عملیاتی به خوبی در مدار تولید قرار دارند . در این راستا جناب آقای مهندس سالاری و دیگر عزیزان ستادی نیز همواره با ما همراه و همگام بوده و از هیچ کمکی دریغ ننموده اند ؛ لذا در این فرصت مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود و پرسنل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را از ایشان بیان می نمایم .»

در ادامه مهندس غلامی مدیر عملیات پالایشگاه پس از خیر مقدم به مهندس سالاری با ارائه توضیحاتی در خصوص موضوعات مطرح شده گفت :« این پالایشگاه در حوزه فرایندهای عملیاتی اقدامات ارزشمندی را انجام داده است و برنامه های دیگری را نیز در دست اقدام دارد . اما افزایش حجم کارها و ورود تکنولوژی های تازه نیازمند ایجاد ساختارهای جدید می باشد . ما در این حوزه با چالش هایی روبرو هستیم که باید با آینده نگری و نگاه ویژه بدان بپردازیم . »

سپس مهندس سالاری پس از استماع دیدگاه ها و نقطه نظرات مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان این پالایشگاه گفت :« از مهمترین ساختارهای لازم برای کلیه صنایع بزرگ و راهبردی بحث امنیت انرژی است که باید در کنار امنیت غذایی و دیگر حوزه های پدافندی بدان توجه ویژه شود تا بتوان با چالشهای احتمالی به صورت درست و اصولی مواجه گردیم . این مهم نیازمند ایجاد یک مرکز فرماندهی

و یک متولی واحد در هر منطقه می باشد که با برگزاری جلسات منظم ، راهکارهای درست را ارائه و تصمیمات نهایی را اتخاذ نماید . چرا که وجود چنین هماهنگی هایی می تواند در دراز مدت از بروز برخی مشکلات و چالش های احتمالی پیشگیری نماید ..»

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به بحث خصوصی سازی صنایع در سطح کشور اظهار نمود :« فرایند خصوصی سازی باید با روشها و ساختارهای مناسب و با اهلیت لازم صورت پذیرد به گونه ای که پس از خصوصی سازی ، شرکت ها پاسخگو باشند و کلیه ذی نفعان از این خصوصی سازی منتفع گردند . سرمایه های ملی متعلق به مردم و کشور است و باید از آنها محافظت نمود . از دیگر سو در امر خصوصی سازی باید شفافیت وجود داشته باشد تا مشکلات جانبی به وجود نیاید . »

وی با توجه به اهمیت تولید فرآورده های نفتی در کشور افزود : « تولیدات استاندارد و با کیفیت و رفع نیازهای کشور بسیار اهمیت دارد لذا وظیفه ما این است که به حوزه تولید توجه نماییم و برنامه ریزی های لازم و هدفگذاری های مناسب را در این حوزه داشته باشیم .»

مهندس سالاری بر لزوم معرفی و انعکاس پیشرفتها و دستاوردهای کشور در سطح داخلی و بین المللی اشاره نمود و تصریح کرد : « باید نسل جدید با اقدامات و دستاوردهای کشور در حوزه های مختلف آشنا شوند لذا ما برای تحقق این مهم اردوهای راهیان پیشرفت را در نظر گرفته ایم تا دانش آموزان و دانشجویان در قالب این اردوها با توانمندی ها و ظرفیت های کشور آشنا شوند . از دیگر سو می توان با برگزاری سمینارهای بین المللی توانمندی های خود را به رخ دیگر کشورها نیز بکشانیم .»

وی در پایان ایجاد نشاط و امید در کارکنان را لازمه دستیابی به بهره وری سازمانی دانست و گفت : « وقتی امید ، نشاط و انگیزه ایجاد شود خود به خود بسیاری از مشکلات مرتفع می گردد . باید کارکنان را درک نماییم و برای حل مشکلات ایشان تدابیر لازم را در نظر بگیریم . این وظیفه ماست که کار ، اشتغال و تولیدات جدید داشته باشیم و شرایط مناسب را برای جذب جوانان توانمند ایجاد نموده و به ایشان اعتماد نماییم  . تجربه ثابت کرده است هرگاه به جوانان اعتماد نمودیم نتایج ارزشمندی را به دست آوردیم . از شما می خواهم که راهکارها و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و اطمینان داشته باشید که ما نیز با تمام توان در کنار شما هستیم . ان شاء الله بتوانیم به عنوان یک کارگزار نظام خدمتگزار خوبی برای کشور و مردم باشیم . »

شایان ذکر است عملیات تعمیرات اساسی واحد RCD که به همت  تیم های عملیاتی ، تعمیراتی و مهندسی پالایشگاه به صورت شبانه روزی و بدون وقفه در جریان است ، بر اساس پیش بینی های انجام شده طی کمتر از یک ماه کاری به پایان خواهد رسید و کل واحد در مدار تولید قرار می گیرد . از خصوصیات بارز این عملیات بومی سازی این فرآیند و انجام آن بصورت شبانه روزی و بدون وقفه در دمای زیر صفر درجه سانتی گراد است و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته این واحد بدون اتلاف وقت و در موعد مقرر در مدار تولید قرار خواهد گرفت ؛ ضمن این که  با همت و تلاش بی وقفه همکاران بخش بهره برداری ، یک بخش دیگر از واحد (ترین A) در زمان انجام  این تعمیرات در سرویس کامل عملیاتی قرار داشته و وظیفه تأمین خوراک واحد RFCC را بر عهده دارد .