دانشجویان بسیجی دانشگاه اراک از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بازدید بعمل آوردند

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه اراک در قالب طرح راهیان پیشرفت از بخشهای مختلف پالایشگاه امام خمینی (ره) شازندبازدید بعمل آوردند و با محصولات و فرآیندهای تولیدی این شرکت آشنا شدند .

به گزارش روابط عمومی با هماهنگی های انجام شده امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۹/۹ جمعی از دانشجویان رشته های شیمی ، الکترونیک و مکانیک دانشگاه اراک با حضور در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند طی بازدیدی یکروزه از نزدیک با تولیدات ، روند فعالیت ها و تلاشهای شبانه روزی متخصصین این قطب بزرگ صنعتی آشنا شدند .

در ابتدای این بازدید و در جلسه ای که در سالن شهدای مدافع حرم پالایشگاه برگزار شد ، آقای ولیئی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی پالایشگاه ضمن عرض خوشامد به دانشجویان ، با ارائه گزارشی از روند طراحی ، ساخت و بهره برداری واحدهای مختلف این شرکت گفت : «  طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به عنوان اولین پالایشگاه عصر انقلاب ، پس از پایان جنگ تحمیلی با هدف مقابله با تحریم های ظالمانه و فلج کننده آمریکا در حوزه تولید بنزین کلید خورد. از آنجا که بنزین کالایی استراتژیک است و با بسیاری از زیرساختهای کشور ارتباط مستقیم دارد ، لذا هر گونه اختلال در تولید وعرضه آن می توانست کشور را با بحرانها و مشکلات عدیده ای مواجه نماید  لذا بر اساس تدبیرهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) و دیگر ارکان نظام ، طرح توسعه این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت .  »

وی با اشاره به دستآوردهای ارزشمندی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای کشور حاصل شده است افزود : « به لطف خداوند و با خودباوری ، تفکر بسیجی و روحیه انقلابی در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی رسیده ایم ؛ اما آنچه که باید مد نظر قرار گیرد ، معرفی و تبیین این نعمتها و موفقیت ها برای مردم ، بویژه نسل جدید است . در راه ارتقاء و پیشرفت کشور تلاشها و
مجاهدت های بسیاری انجام شده است و اکنون باید این پرچم پرافتخار به دستان توانمند شما جوانان غیرتمند سپرده شود و در این مسیر ، نگاه و تفکر شما عزیزان به مسائل و آینده کشور بسیار مهم است . امیدوارم به مصداق فرمایش امام راحل (ره) که فرمودند
ما می توانیم در حوزه های تولید علم و پیشرفت و آبادانی کشور گامهایی مؤثرتر از همیشه برداریم .»

سپس آقای شریعت منش فرمانده حوزه بسیج دانشجویی استان مرکزی با ابراز خشنودی از حضور در این مجموعه ارزشمند صنعتی گفت : « بسیج دانشجویی مبدع بسیاری از طرح های علمی و فرهنگی از جمله راهیان نور ، اردوهای جهادی و راهیان پیشرفت بوده است . ما امروز در قالب طرح راهیان پیشرفت در خدمت شما صنعتگران توانمند شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند هستیم و امیدواریم نتایجی که برای این نوع بازدیدها پیش بینی شده است به خوبی محقق گردد . »

وی با برشمردن رویکردهای در نظر گرفته شده برای طرح راهیان پیشرفت تصریح نمود : « این طرح با سه رویکرد و هدف اصلی انجام می شود : ۱ ) امیدآفرینی ۲) معرفی دستاوردها و پیشرفت ها ۳) نزدیکی و تعامل دانشجویان با چالشها و فرصت های علمی صنایع کشور که رویکرد سوم برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است . درخاتمه از همکاری ارزشمند مهندس رجبی مدیرعامل و دیگر مسئولین و رؤسای پالایشگاه به جهت فراهم نمودن بسترهای مناسب برای این بازدید علمی تقدیر و تشکر می نمایم . ان شاء الله دانشجویان عزیز ما بتوانند از این فرصت ها در راستای تعالی علمی و تخصصی خود به نحو احسن استفاده نمایند .»

در ادامه پس از پخش کلیپ معرفی شرکت ، مهندس حامد رفیعی کارشناس ارشد آب ، برق ، بخار شرکت با ارائه گزارشی از عملکرد و تولیدات پالایشگاه به سؤالات دانشجویان میهمان پاسخ داد .

این گزارش می افزاید دانشجویان بسیجی دانشگاه اراک پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف نهار با همراهی کارشناسان روابط عمومی و توضیحات مهندس رفیعی از واحدهای عملیاتی پالایشگاه بازدید بعمل آوردند .