در مراسمی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش سرپرست جدید پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند منصوب شد

آیین تودیع و معارفه سرپرست شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با حضور مهندس سالاری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و هیئت همراه و جمعی از مدیران ستادی و عملیاتی پالایشگاه در محل سالن شهدای مدافع حرم این شرکت برگزار شد .به گزارش روابط عمومی در این مراسم که روز جمعه مورخ ۱۴/۸/۱۴۰۰ با حضور فرماندار و ائمه جمعه شهرستان های شازند و دیگر مسئولین و رؤسای ستادی و عملیاتی پالایشگاه همراه بود ، مهندس مجید رجبی به عنوان سرپرست جدید پالایشگاه منصوب شد و از زحمات و تلاشهای مهندس غلامحسین رمضان پور تقدیر به عمل آمد .

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام مجید و پخش کلیپ پالایشگاه ، مهندس رمضان پور ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به کلیه میهمانان حاضر در مراسم گفت : « طی مدتی که من در این پالایشگاه حضور داشتم ، وفاق سازمانی خوبی بین همکاران برقرار بود و همت و تلاش کلیه پرسنل سخت کوش این مجموعه را در پیشبرد برنامه های شرکت شاهد بودم ؛ لذا جا دارد از همه دوستان و عزیزان که دو سال در خدمتشان بودم تشکر کرده ، مراتب قدردانی خود را اعلام نمایم . »

وی در ادامه با ارائه گزارشی از مهمترین کارهای انجام شده در دو سال اخیر ، تصریح کرد:
« مهمترین اقدامی که به عنوان هدف اصلی مد نظر مجموعه قرار داشت ، حفظ و استمرار عملیات تولید بود که به حمدالله دراین مدت حتی بیشتر از ظرفیت اسمی پالایشگاه به خوبی انجام شد و ما بیشتر از برنامه ریزی های مدون ، کار کردیم و برنامه ها را به ثمرنشاندیم .»

وی افزود : « من امیدوارم در آینده هم این همکاری و همدلی با حضور مهندس رجبی ادامه داشته باشد و گامهای مهمتر و مؤثرتری در راستای تولید و خدمت رسانی به کشور برداشته شود . من از اینکه در کنار چنین همکارانی خدمت کردم به خود می بالم و ان شاالله در آینده هم با شنیدن اخبار خوب از این شرکت احساس غرور خواهم کرد .»

سپس مهندس سالاری با ابراز خشنودی از حضور در جمع مسئولین این پالایشگاه و دیگر مسئولین شهرستانی و استانی گفت :مهندس رمضان پور و مهندس رجبی هر دو از نیروهای ولایی، ارزشمند و توانمند صنعت نفت هستند که منشأ خدمات خوبی برای مجموعه نفت و کشور بوده اند . در حال حاضر وظیفه ما به عنوان خادم ، خدمت به مردم است و دیگر زمان آزمون و خطا نیست . »

معاون وزیر و مدیرعامل پالایش و پخش با اشاره به دفع توطئه سایبری به سامانه سوخت کشور در چند روز گذشته گفت :« با عنایت خداوند و لطف و فداکاری کارکنان وظیفه شناس صنعت موفق شدیم بر این مشکل فائق آییم ، از دیگر سوی اقدام شجاعانه دلیرمردان سپاه پاسداران در بازپس گیری محموله نفتی به سرقت رفته کشور و توقیف نفتکش  متخلف علی رغم حضور ناوهای آمریکایی نشان داد ، ایران اسلامی در داخل و بیرون از مرزها در اوج آمادگی و اقتدار به سرمی برد.»

وی گفت : « حمله سایبری تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد و آمادگی مقابله با بحران های مشابه را در مجموعه افزایش داد .»

مهدی سالاری درادامه افزود : شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اولین پالایشگاهی است که توانست بنزین یورو چهار را تحت پوشش قرار بدهد و  در تدوین اساسنامه جدید شرکت پالایش و پخش ، سود محوری را جایگزین سوخت محوری و توسعه را رکن اصلی قرار دهیم  . »

سالاری با اشاره به چالش های پیش روی کشور به سه مسأله مهم اشاره کرد و بیان داشت  : « امروز سه چالش امنیت آب ، امنیت غذا و امنیت انرژی فراروی ماست که مورد هجمه دشمن است و ضرورت دارد که در هر سه حوزه با جدیت وارد شویم .»

معاون وزیر نفت ، نقش پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را در تأمین انرژی کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان نمود : « این پالایشگاه ، جایگاهی بسیار مهم در تأمین سوخت کشور دارد و مرکز تربیت و پرورش بسیاری از نیروهای انسانی متخصص نفتی بوده و هست و این نیروها اکنون در گستره کشور مشغول به خدمت هستند . بنابراین نگاه مهم مسئولین این شرکت باید به بحث جانشین پروری در کنار بومی سازی باشد .»

وی امینت تأمین انرژی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد : « با توجه به تحرکاتی که اخیراً دشمن در این حوزه انجام داده است باید درحوزه پدافند غیرعامل و و مدیریت بحران دقت نظر بیشتری داشته باشیم تا این قسم اتفاقات که برای کشور تبعات دارد ، دیگر تکرار نشود .»

مهندس سالاری افزود :« در بحث آلایندگی صنایع نفتی هم اقدامات خوبی انجام شده است و ما در این خصوص شاخص کیفیت را اعمال کرده ایم ؛ یعنی فرآورده های نفتی بر اساس شاخص کیفیت قیمت گذاری می شوند تا شرکت های بورسی و غیربورسی با به دست آوردن انگیزه های لازم ، وارد طرح های توسعه ای ، زیست محیطی و کیفی سازی شوند . »

مدیرعامل پالایش و پخش ، مجموعه های پالایشی کشور را به داشتن کلان نگری توصیه نمود و خاطرنشان کرد : « نگاه پالایش و پخش نگاهی توسعه ای است و باید در نگاهی ترکیبی با بخش خصوصی ، وارد حوزه سرمایه گذاری هم در داخل و هم در خارج از کشور شویم . »

وی با اشاره به مسأله خصوصی سازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت :« ما مخالف خصوصی سازی نیستیم و واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی باید اهلیت داشته باشد . این پالایشگاه جایگاه مهمی در کشور دارد و یک پالایشگاه مادر است و ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد می کند ؛ به همین دلیل بخشی از امنیت انرژی کشور به تولیدات آن وابسته است و نباید به بهانه رد دیون و بدون کارشناسی های لازم ، وارد بحث خصوصی سازی شویم و به مجموعه آسییب برسانیم لذا در شرایط و روال فعلی ، واگذاری آن به مصلحت نیست  .»

سالاری با تأکید بر حمایت وزارت نفت از مجموعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند افزود :
« مجموعه ستاد و ما باید در خدمت تولید باشیم . به همین دلیل من امیدوارم با کمک مهندس رجبی و همدلی و همکاری همه عزیزان بتوانیم افراد متخصص زیادی را تربیت کنیم و تحویل جامعه بدهیم.»

وی در پایان خدمت به مردم را وظیفه ای مهم دانسته , خاطرنشان کرد : « این که ما روی این صندلی ها نشسته ایم ، یک وظیفه و یک امانت مهم را برای خدمت به مردم ، خون شهدا و آرمانهای نظام بر عهده داریم . این نظام صاحب دارد و ما هم خادمین ملت هستیم و باید از همه چیز خودمان برای خدمت به مردم بگذریم . امیدوارم در کنار شما همکاران گرامی بتوانیم با همدلی و  همراهی، این صنعت مهم را توسعه دهیم و ان شاء الله امنیت انرژی را در کشور تداوم بخشیم .»

سپس مهندس زیار سرپرست معاونت شرکت ملی پالایش و پخش با آروزی توفیق برای مهندس رمضان پور و مهندس رجبی گفت : «برای تمام همکارانی که در جبهه مهم پالایشی کشور تلاش می کنند آرزوی صحت و سلامتی و موفقیت دارم . امیدوارم این شرکت از وجود مهندس رجبی همان طور که در گذشته بهره مند بوده  است در آینده هم بهره مند باشد و ایشان در این مجموعه منشأ اثر باشند و با حضورشان این خیر و برکت تداوم یابد .»

در ادامه مهندس رجبی سرپرست پالایشگاه ضمن ایراد سخنانی با تقدیر از اعتماد مهندس سالاری و مهندس زیار گفت: « اینکه با حسن اعتماد این مسئولیت و این امانت خطیر را به بنده سپرده اید سپاسگزارم و تلاش خواهیم کرد تا ان شاء الله به لطف خدا و با یاری و همدلی و همراهی همه دوستان و همکاران گرامی ،حق این امانت را به خوبی ادا نماییم و خدمتگزار خوبی برای کشور و نظام باشیم و این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی را در راستای استمرار تولید راهبری کرده ، با افزایش کیفیت تولید ، منشأ خدمات باشیم. »

وی افزود : « مهندس رمضان پور از مهندسین کارآمد و بسیار خوب و ارزشی در مجموعه نفت هستند و من برای ایشان و همه عزیزان که در سالهای گذشته با اقدامات جهادی ، تلاشهای سنگین و زیادی را در راستای راه اندازی و تثبیت واحدهای پالایشگاه کشیده اند ، آروزوی صحت و سلامتی و موفقیت دارم . »

مجید رجبی خاطر نشان کرد : « مهندس سالاری سیاستگزاری ها و راهبردهای لازم برای پیشبرد اهداف پالایشگاه در حوزه تولید را به خوبی بیان کردند و اکنون برای ما زمان عمل است که با وفاق و همدلی و همراهی این راه و این مسئولیت خطیر را به بهترین نحو حفظ و حراست کرده ، در این سنگر با تلاش ، کارها را به نحو احسن به انجام برسانیم  . »

در پایان این مراسم از مهندس رمضان پور تودیع و از تلاشهای بی شائبه ایشان تقدیر به عمل آمد  .