صعود مو فق گروه کوهنوردی پالایشگاه امام خمینی شازند به بام ایران به مناسبت هفته دولت

۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ جمعی از کوهنوردان پالایشگاه امام خمینی شازند به مناسبت هفته دولت ، قله ۵۶۷۱ متری دماوند را با موفقیت صعود نمودند  . 

به گزارش روابط عمومی و به نقل از امور ورزش ، اعضاء این گروه آقایان رضا امیری (مربی) , محمد رضا دهنمکی (سرپرست برنامه) – مجید فرجی  – حمید رضا هاشمی – محمود عالیخانی- رضا لالیان پور – فتحعلی عبدالوند – مسعود فرجی – غلامحسین بشیر سلطان – مجید عسگری- حمید مختاری پور – هانی مشهدالکوبه و یحیی دریابیگی همگی موفق به صعود به بام ایران زمین شدند .

در این صعود دو روزه که در یک برنامه هماهنگ و زمان بندی شده انجام شد کوهنوردان توانستند از مسیر جبهه جنوبی و با یک شب استراحت در بارگاه سوم به جهت آماده سازی بدن از لحاظ هوازی در بامداد روز دوم ، قله دماوند را راس ساعت ۰۹٫۴۵صبح , با موفقیت فتح و سرود جمهوری اسلامی ایران را ترنم نمایند.

قله دماوند بعنوان بام ایران در شرق کوهستان البرز مرکزی (استان مازندران) قرار دارد و دیگر قله‌های مجاور آن ورارو ، سه سنگ ، گل زرد ، کاعون(کبود) و میانرود است. این قله به عنوان بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان خاورمیانه شناخته شده است . قله دماوند در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز و در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد و از نظر تقسیمات کشوری متعلق به استان مازندران است . گفتنی است نزدیکترین شهر بزرگ به این کوه لاریجان است اما به هنگام صاف و آفتابی بودن هوا ، از شهرهای تهران ، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر نیز قابل رؤیت است . کوه دماوند در سی‌ام تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد . رودخانه تینه در شمال ، رودخانه هراز در جنوب و شرق و رودخانه دلیچای در غرب این کوه واقع شده‌اند.

روابط عمومی ضمن تبریک و آرزوی سلامتی برای همه ورزشکاران از جمله این عزیزان کوهنورد ، موفقیت روز افزون همگان را ازخداوند بزرگ خواهان است.