با حضور معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش جلسه جمع بندی و تصمیم گیری مربوط به تسریع در عملیات واحد RFCC برگزار گردید

روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱جلسه صبحگاهی و هم اندیشی مدیران ، رؤسای عملیاتی و ستادی با حضور مهندس زیار معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در محل سالن جلسات عملیات نوبتکاری برگزار  گردید .

به گزارش روابط عمومی در این جلسه که به منظور جمع بندی و تصمیم گیری مربوط به مشکلات و تسریع در رفع موانع واحد RFCC برگزار گردید ، ابتدا خیر مقدم و توضیحات مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه به سمع و نظر حاضرین رسید و رؤسای واحدهای عملیاتی از شرایط و فرآیندهای تولیدات ۲۴ ساعت گذشته واحدهای مربوطه گزارش دادند و سپس ادارات مهندسی طرحها ، مهندسی عمومی ،  برنامه ریزی تعمیرات و مهندسی پالایش هر کدام از پروژه های در دست اقدام ، تعمیرات اساسی پیش روی شامل واحدهای  ۰۱ و ۰۲ و ۰۴ و ۰۵ و ۱۵ و نیز شرایط تأمین کاتالیست های مور نیاز پالایشگاه گزارش نمودند.

در ادامه مهندس زیار پس از استماع نکته نظرات و پیشنهادات همه عزیزان در حوزه های مختلف با ابراز خشنودی از حضوردر جمع کارکنان این پالایشگاه گفت : « شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) ، جزء شرکت های پیچیده و حائز اهمیت در سطح منطقه است و محصولات نفتی آن از لحاظ کیفیت در سطح استاندارهای بین المللی قرار دارد . این شرکت یک پالایشگاه سود ده است که می تواند سودآوری آن بیشتر هم شود . به لطف خداوند متعال کشور ما هر روز شاهد موفقیت های متعددی است که نه تنها باعث افتخار ما ، بلکه موجب افتخار کشورهای منطقه و امت اسلامی نیز هست.»

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش بیان داشت : « در همین راستا ما به عنوان سربازان جبهه اقتصادی و صنعت انرژی کشور ،وظیفه و تکلیف شرعی و میهنی داریم که با تمام تعهد و تخصص خود  از هیچ تلاش و کوششی فروگذار ننماییم  . »

مهندس زیار بهره مندی از دانش روز را برای همگان یک اولویت دانست و افزود : « دانش لحظه به لحظه در حال ارتقاء است ؛ پس لازم است با بهره گیری از این مهم ، توقّف های پیش بینی نشده را به حداقل برسانیم وتقویت ساخت و تولید داخل و بهره وری مورد نیاز را در همه امور افزایش دهیم . لذا باید مسائل آموزشی باید در اولویت قرار بگیرد و کلیه همکاران در راستای به روزآوری دانش و تخصص خود گام بردارند . »

وی از روزمرگی در کار به عنوان یک آفت یاد کرد و گفت : « آن چیزی که می تواند صنعت مملکت را روز به روز بیشتر در مسیر پویایی قرار دهد، دانش است پس باید هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ انگیزشی ، مغزها را با آموزش های لازم تقویت نماییم تا نفرات به دو بال عقل و تخیل مجهز شوند »

وی با تأکید بر توانمندی های مثال زدنی همکاران در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند تصریح نمود :« گزارشاتی که دراین جلسه ارائه گردید ، بسیار امیدوار کننده بود و بنده با توجه به شناختی که از توانمندی ، تخصص و تعهد تک تک شما عزیزان دارم ، امیدوارم این مسیر رشد و شکوفایی با عملکرد و بهره وری بالاتر و سودآوری بیشتر ادامه یابد .»

مهندس زیار با تقدیر از زحمات همکاران تلاشگر صنعت نفت افزود : « ما توانستیم علی رغم شرایط ظالمانه تحریم و جنگ تحمیلی بدون دریافت هیچ کمکی با توکل به خداوند متعال و با ایمان ، تلاش ، تعهد ، مردانگی و غیرت صنایع خودمان را حفظ کنیم و در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیریم . شما عزیزان در خط مقدم تولید قرار دارید .پس تلاشهای خود را نادیده نگیرید .رشد و شکوفایی ، اتفاقی و محصول معجزه نیست ، بلکه در سایه تلاش است که معجزه رخ می دهد .

مهندس زیار گفت : «باید آموزش نیروهای جوان از طریق انتقال دانش ، تجربیات و تخصص  را مد نظر داشته باشیم و بیشتر از گذشته کار و تلاش نماییم ، چرا که مملکت با تولید ثروت است که می تواند به شرایط رفاهی برسد . ما در صنعت نفت به ویژه در پالایش و پخش رسالت شرعی و میهنی داریم که کارها را با هزینه کمتر و خروجی و دستآورد بیشتر به انجام برسانیم تا ثروت مورد نیاز برای کشور اندوخته گردد و شکاف ها و مضیقه هایی که در برخی بخش های کشور وجود دارد ، جبران شود .»

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در خاتمه بیانات خود توفیق کلیه خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران را از درگاه حضرت حق مسئلت نمود .

این گزارش می افزاید پس از پایان این جلسه ، مهندس زیار از واحدهای مختلف عملیاتی و فرآیند انجام اورهال شرکت بازدید به عمل آورد .

همچنین جلسه مذکور بعدازظهر امروز نیز با دستور کار بررسی گزارشات اقدامات انجام شده در کمیته بازسازی و اصلاح واحد RFCC ادامه داشت.