با طراحی و ساخت یک دستگاه ساده مدت زمان راه اندازی مجدد کاک ولو از چهار روز به نیم ساعت کاهش یافت

به گزارش  روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند ، با طراحی و ساخت یک دستگاه ساده توسط احسان عباسی از کارکنان واحد تعمیرات مکانیک سرعت عمل و استفاده بهینه از وقت در رفع گرفتگی و جام از کاک ولوهای واحد ۱۹ افزایش یافت .

وی در رابطه با مکانیزم عملکرد دستگاه دست ساز خود گفت : ‹‹ عملکرد این دستگاه “ساده” اما بسیار کاربردی است . معمولا کاک ولو های واحد ۱۹ به دلیل نوع طراحی و گوگرد مذاب داخل آن ، حتی با انجام گریس کاری جام می شوند و به هیچ عنوان قابلیت حرکت ندارند و برای استفاده مجدد لازم است باز شده  و جهت تعمیر به کارگاه ارسال شوند . این کار به دلیل وجود گوگرد مذاب داخل لاین و عدم اطمینان از سرد شدن آن ، دارای خطرات برای همکاران بوده و نیازمند مشارکت شش نفر، همزمان تعمیرکار و اختصاص زمان کاری قابل توجه است ,اما به کمک وسیله طراحی شده ، کاک ولوها بدون نیاز به باز شدن و اتلاف وقت به موقع روان و اصلاح می شوند و در دسترس بهره بردار قرار می گیرند .

این خبر می افزاید:‹‹ برخی از کاک ولوها امکان از سرویس خارج شدن جهت ارسال به کارگاه را ندارند به همین دلیل به کمک این وسیله می توان مشکلات آنها را در همان مکان استقرار برطرف نمود و از دیگر سوی گریس مورد استفاده در کاک ولوها قیمت بالایی دارد که در طولانی مدت می تواند هزینه قابل توجهی را به شرکت تحمیل نماید ؛ اما  بهره گیری از امکانات این دستگاه می تواند از هزینه های انجام شده جلوگیری نماید و مدت زمان راه اندازی مجدد کاک ولو را از حداقل چهار روز به نیم ساعت کاهش دهد .