کارت CPU سیستم اعلام و اطفا حریق برای اولین بار در ایران با همکاری متخصصین ابزاردقیق پالایشگاه شازند ساخته شد

به گزارش روابط عمومی و به نقل از کارشناسان اداره خدمات فنی و مهندسی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند , کارت CPU سیستم اعلام و اطفای حریق برای اولین بار در ایران به دست توانمند مهندسین ایرانی شرکت مدار رایانه پویا با همکاری و همفکری متخصصین ابزاردقیق پالایشگاه طراحی و ساخته شد.

علیرضا خدابخشی رئیس مهندسی عمومی پالایشگاه در این خصوص گفت: تجهیزات متنوعی از سیستم‌های کنترل، متناسب با تکنولوژی روز دنیا در حال بهره‌برداری می‌باشد تا بدینوسیله با عملکرد پایدار و صحیح این سیستم ها، گامی موثر در تولید فرآورده های نفتی برداشته شود در همین راستا با تلاش و همفکری همکاران و متخصصین شرکت مدار رایانه پویا توانستیم برای اولین بار در راستای بومی سازی تکنولوژی و صرفه جویی اقتصادی نسبت به ساخت، کارت پردازنده سیستم اعلام و اطفاء حریق برند SES ( موجود در سایت پالایشگاه)(۲۴۰۱ CPU Facility CARD) اقدم و در این مهم خودکفا گردیم.

وی گفت : دستیابی به این مهم نتیجه همکاری نزدیک پرسنل محترم تعمیرات ابزار دقیق ، مهندسی ابزار دقیق و شرکت مدار رایانه در طول مدت تحقیق بوده و شایسته تقدیر می باشد.

این گزارش می افزاید, برای ساخت ده عدد کارت مذکور در حدود شش میلیارد ریال صرفه جویی شده و هزینه تمام شده ۳۰ درصد نمونه اصلی است. از آنجا که این کارت در صنایع نفت گاز کاربرد دارد در صورت حمایت مسؤلان صنعت نفت پتانسیل جلوگیری از خروج مقادیر قابل توجهی ارز در شرایط فعلی وجود دارد.