همایش گرامیداشت مقام کار و کارگر و هفته بسیج کارگری در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار شد

به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند همایش روز کار و کارگر و هفته بسیج کارگری با حضور سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ، دکتر رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگری کشور ، محمد تقی آبائی مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی ، جناب سرهنگ ربیعی رئیس سازمان بسیج کارگری استان ، جناب سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه شازند ، حجت الاسلام نیکزاد امام جمعه مهاجران ، جناب آقای مهندس امین مدیرعامل محترم شرکت و جمع کثیری از همکاران شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی در روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت روز کار و کارگردر سالن آموزش برگزار گردید .
در ابتدای مراسم و پس از تلاوت قرآن کریم و طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی ایران جناب آقای مهندس امین مدیر عامل شرکت ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم باشکوه و خیر مقدم به حاضرین گفت:کارگران در همه عرصه های سازندگی این شرکت و کشور خوش درخشیده اند و این پالایشگاه یکی از ۱۰ پالایشگاه تولید نفتی کشور است که بسیار استراتژیک و با اهمیت بوده و از لحاظ پیچیدگی فرآورده های نفتی بعنوان پراهمیت ترین و حساس ترین پالاشگاه کشور محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در پایان سخنان خود با اشاره به تحریم های استکبار علیه کشورمان، اظهار داشت:وظیفه مدیران،پرسنل و کارگران شرکت در این دوران این است که با تلاش هرچه بیشتر و با گامهایی استوار تولید و تامین فرآورده های نفتی کشور را به خوبی انجام دهیم که تا کنون در این امر موفق بوده ایم.
در ادامه فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: همه جبهه انقلاب اسلامی در خاکریزها خلاصه نمی شود بلکه بخشهای بزرگی از فرهنگ، اقتصاد و سایر بخشهای استراتژیک›یک کشور را در بر می گیرد.
سردار کریمی کارگران را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور دانست و گفت: همه کارگران رزمنده هستند و مردم ما سرداران این انقلابند و از آنجا که در مکتب اسلام کار عبادت محسوب می شود لذا هر قدم کارگر عبادت است و باید این مهم را قدر دانست.
وی با اشاره به پتانسیلها و ظرفیتهای خوب موجود در کشور ، خاطرنشان کرد: ما نباید همه ایرادهای کشور را گردن دشمن بیندازیم چرا که تحریمها یک فرصتی است که ما بتوانیم به ظرفیتها و توانمندیهای خود دست یافته و آنها را شکوفا نماییم.
سردار کریمی به بیان برخی از مشکلات موجود در کشور پرداخت و افزود: ما باید در کشور بتوانیم کمبود نقدینگی، سودآور بودن سرمایه گذاری در بازارها، جلوگیری از قاچاق، نظام بانکی، کنترل واردات و نظارت بر صادرات و … را اصلاح نماییم و در اصلاح نظام مدیریتی بایستی به جای گفتن من می توانم جمله ی ما باید بتوانیم را عملی کنیم چرا که انقلاب ما تنها به خاطر خانه و رفاه نبود بلکه ما در این انقلاب آرمانهای ارزشمند و والا و الهی را بایستی دنبال کنیم.
وی در خصوص قانون اصل ۴۴ گفت: اصل خصوصی سازی بسیار خوب است ولی وقتی به خوبی اجرا نشود نتیجه آن هپکوها می شود لذا لازم است در این خصوص با دقت بیشتری عمل شود.

سپس دکتر رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگری کشور طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر دشمن از تمام فضای خود دارد استفاده می کند که در کشور القای نا امیدی نماید و تلقیین کند که ایرانی ها فقیر و عاجزند و شعار امام و رهبری که همانا شعار ما می توانیم است نادیده گرفته شود که بایستی جهت خنثی کردن ابن توطئه نیروی خودباوری را در بین جوانان و کارگران و متخصصینمان تقویت نماییم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از حربه های دشمن ایجاد بی اعتمادی بین مردم نسبت به مسئولین و انقلاب است که مسئولین و مردم بایستی دقت لازم را داشته باشند تا با هوشیاری این حربه دشمن را از بین ببرند.
رعیتی فرد با تاکید بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی کشور ، افزود: بایستی با حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید در کشور و ایجاد محصولات با کیفیت و قابل رقابت با کالای خارجی از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری به عمل آید تا پایه های اقتصاد کشور را بیش از پیش تقویت نماییم.
لازم به ذکر است در پابان این مراسم از کارگران بسیجی نمونه شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.