مهندس خسروانی معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش: کار صورت گرفته در طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره)شازند مرهون فداکاری و همدلی کارکنان پالایشگاه و مجریان طرح است.

مهندس خسروانی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و مهندس محجوبی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید، پنجشنبه مورخ ۲۱/۹/۹۲ از پالایشگاه امام خمینی(ره)شازند بازدید بعمل آوردند .

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه امام خمینی(ره)شازند در این بازدید که بیشتر به منظورهماهنگی و ایجاد تعامل با همکاران و همچنین بررسی وضعیت پالایشگاه ومشکلات موجود بویژه اقدامات مهم واحدهای طرح توسعه از جمله واحد RFCC و RCD طرح توسعه پالایشگاه انجام پذیرفت، ابتدا جلسه ای سه ساعته با حضور مهندس میرقادری مدیرعامل و کلیه روسای واحدهای عملیاتی و ستادی در سالن کنفراس ساختمان مرکزی برگزار گردید که پس از تلاوت قرآن کریم و پخش فیلمی کوتاه از روند نصب و راه اندازی واحدهای جدید ، مهندس میر قادری ضمن خیر مقدم و ارائه گزارش ازفاز های ۱ و ۲پالایشگاه گفت: علی رغم همه مشکلات و کمبودها منجمله تحریم ها، کار بزرگی در این نقطه ازکشور اتفاق افتاده است و کارکنان و همکارانی که اینجا هستند بصورت شبانه روزی مشغول کارند تا این پروژه ملی هدیه ای باشد به ملت عزیز کشورمان. مهندس میر قادری این کار بزرگ را مدیون زحمات پرسنل زحمت کش این شرکت و همچنین پشت گرمیهای مکرر مدیریت ارشد دروزارت نفت بخصوص مدیران شرکت ملی پالایش و پخش دانست و افزود این پالایشگاه یکی از پروژه های بزرگ کشور است. بنابراین با توجه به ارزش افزوده بالایی که دارد و اینکه بخش عمده نیازمندیهای کشور را تامین می کند لازم است کاستی هایی که همکاران ما در بخش خدمات شهری درسطح استان مرکزی منجمله مهاجران و منطقه محروم شازند چه در بخش آموزش و چه در بخش خدمات بهداشتی و درمان دارند، بیشترمورد توجه قرار گیرد تا انگیزه کاری کارکنان بالا برود.

سپس مهندس خسروانی با ابراز خرسندی از این دیدار و یادآوری خاطرات سالیان گذشته خود دراین پالایشگاه گفت: دغدغه های مهندس میر قادری بسیار به جا است ولی ما این سالها شاهد این مشکلات در سطح کل شرکتهای پالایشی و شرکتهای تابع وزارت نفت بوده ایم که این شرایط ، شرایط جاری مملکت است و برطرف کردن آن بدین صورت است که مدیریت مجموعه و کارکنان تلاش کنند تا مجموعه به یک بنگاه اقتصادی پویا و سود آور تبدیل شود ،تا به خودی خود این مشکلات و این موانع برطرف گردد . وی گفت:حضور امروز ما به سبب بررسی وضعیت واحدهای عملیاتی است که مهم ترین رسالت، برطرف کردن مشکلات عملیاتی این پروژه مهم ملی است که بتوانیم با یک برنامه ریزی مدون پروژه را به آن هدف تعیین شده برسانیم چرا که تا رسیدن به اهداف فاز ۲ که تولید ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ لیتر بنزین است فاصله داریم. یکی از رسالتهای پروژه، تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ می باشد و متاسفانه مشکلات زیست محیطی که در شهرهای بزرگ کشور با آن مواجه هستیم یکی از دغدغه های بزرگ مردم است، بایستی آن را مرتفع نماییم. مهندس خسروانی در پایان صحبتهایش گفت: بنده تقاضا دارم تا شما مسئولین محترم مشکلات را بطور صریح بیان نمایید تا ما هم بتوانیم قدمی در جهت برطرف کردن آنها برداریم.

در ادامه مهندس محجوبی ضمن تشکر از تلاشهای انجام شده در این شرکت گفت: مشکلات بایستی الویت بندی شود. جلساتی نیز از قبل با حضور معاون محترم وزیر و مدیران پالایش و پخش برگزار گردید تا بتوانیم مسیرهایی برای تعامل بیشتر پیدا کنیم و انشاء ا… شما با جلسات داخلی بین خود مشکلات را لیست نمایید و اگر از ما کمکی بر می آید اعلام نمایید تا سریع تر واحدها به اهداف پیش بینی شده خود برسند.

در این جلسه مهندس شاهوردی مدیر عملیات پالایشگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان در خصوص بحث بهره برداری و فازهای جدید ، که این وظیفه بر عهده بهره بردار گذاشته شده توضیح داد و اشاره ای هم به بحث را ه اندازی واحدها و تحویل بخشی از LPG به پتروشیمی شازند و همچنین پیرامون قطعات یدکی در بخش کنترل و رابطه با تزریق خوراک درRFCC وتلاش بی وقفه همکاران گزارش لازم را ارائه و موفقیت تیم های راه اندازی را در واحدهای جدید از توان بالای همکاران و مدیران و لطف خداوند دانست .

سپس روسای ادارات عملیاتی و ستادی هرکدام به ترتیب به مشکلات پیش رو از جمله کمبود نیروهای متخصص با توجه با چند برابر شدن حجم کار در سطح پالایشگاه و همچنین نیازهای اولیه واحدهای تحت امر خود اشاره و خواهان رفع این نیازها شدند .

سپس مهندس خسروانی با حضور در جمع کارکنان در بین نماز ظهر و عصر از زحمات و تلاش های همکاران در به ثمر رساندن این پروژه عظیم ملی تقدیر نمود و گفت انشاء ا… در نظر داریم جهت برطرف کردن موانع و مشکلات در فاصله های نزدیک خدمت دوستان برسیم و در پایان بطور کامل از واحدهای طرح قدیم و همچنین طرح توسعه بازدید بعمل آوردند. .