۲۴ آذر ۱۳۹۶

اشتراك مطالب

اشتراک rss مطالب

اشتراک توسط ایمیل:

مديريت انرژي
بايگاني موضوعي
بایگانی ماهانه

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: روابط عمومی‌ عامل تقویت نظام اطلاع رسانی در صنعت نفت است

شانا _ گروه نفت: برگزاری دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت می تواند جایگاه واقعی این صنعت را برای افکار عمومی بیش از پیش منعکس سازد.. .

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا، درباره برگزاری این جشنواره اظهار کرد: دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت که با هدف معرفی الگوهای موفق ، شناسایی نقاط ضعف و قوت، معرفی و شناسایی استعدادها و ایجاد رقابت سالم و تبادل تجربیات روابط عمومی ها و ارتقا ‌و تقویت نظام اطلاع رسانی در صنعت نفت برگزار می شود، در واقع زیربنای شکل گیری و ظهور فعالیت های علمی و کیفی در روابط عمومی است.

منوچهر خندان افزود: این جشنواره در مسیر رقابت سالم است تا روابط عمومی ها، ضعف های خود را شناسایی و تقویت  و بخش های غیر فعال را به فعال تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از منظر کارکردی، موضوع انتخاب روابط عمومی سبب کارکردهای آموزشی، ارزیابی، ارتباطی و انگیزه می شود که در بخش آموزش آن هدفمندسازی ، استانداردسازی و تقویت برنامه های روابط عمومی ها بر اساس چارچوب های حرفه ای و علمی نمود می یابد ودر همین مسیر است که نظرها ، ایده ها و تبادل اطلاعات و تجربیات با سایر همکاران، ایجاد حس مشارکت و سهیم بودن را القا می کند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: رسیدن به جایگاه واقعی و مناسب روابط عمومی، امکانی برای ایجاد شرایط رقابت سالم و سازنده میان روابط عمومی ها و ضامن ارتقای سطح علمی و کیفی فعالیت ها شد که با اصلاح روش های موجود، علمی ترکردن فعالیت ها و شیوه های ارتباطی را به دنبال خواهند داشت.

خندان درباره حضور شرکت ملی نفت ایران در این جشنواره گفت : روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تلاش کرد تا در دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت، حضوری پررنگ تر از سال های قبل داشته باشد؛ با همین فکر کلان نگر هم در همه رشته ها شرکت کرده است.

وی گفت: در بخش فعالیت های مدیریتی در قسمت های سازماندهی و تشکیلات با طرح اصلاح ساختار سازمانی پیش نویس اصلاح ساختار روابط عمومی های صنعت نفت و دربخش تقویت منابع انسانی برای اولین بار با آموزش تخصصی و ویژه روابط عمومی ها شرکت کرده ایم.

خندان افزود: از جمله مواردی که در فنون روابط عمومی به آن پرداخته ایم، علاوه بر موارد جدید در جشنواره، در بخش انتشارات با سه جلد کتاب نفیس تلاش کرده ایم تا در این زمینه کاری ماندگار ارائه کنیم.

خندان گفت: برخلاف سال گذشته، با راه اندازی واحد ارتباط مردمی و ارتباط با رسانه ها تلاش کرده ایم در این بخش هم حضور فعال داشته باشیم و در بخش ایده های برتر با طرح و تصویب سیستم های جامع اطلاعات جغرافیایی در شرکت ملی نفت ایران (GIS) علاوه بر کار فوق تخصصی، در زمینه هدفمندسازی یارانه ها گام های مهم برداریم.

وی درباره جشنواره پیشین اظهار کرد: در جشنواره اول شرکت ملی نفت، علاوه بر احراز رتبه نخست در انتشارات، در رشته ارتباطات رسانه ای و ارتباطات الکترونیک نیز موفق به احراز رتبه سوم شد.

خندان افزود: طبیعی است که هرکار نقاط قوت و ضعفی داشته باشد که برگزاری جشنواره روابط عمومی ها نیز از این قاعده مستثنی نیست و خوشبختانه با توجه به برگزاری اولین دوره این جشنواره بسیاری از نقاط ضعف آن برطرف شده است.

وی درباره پیشنهادهایش برای افزایش سطح کمی و کیفی جشنواره گفت: پیشنهادهای مختلفی در سه سطح رشته های مورد رقابت، داوری و ملاک انتخاب وجود دارد که در بخش رشته ها پیشنهاد می شود که به عکس توجه بیشتری گردد، همچنین فعالیت های ماندگار مثل خلق یک اثر هنری که می تواند در قالب فیلم و یا کتاب خود رانشان دهد.

خندان در پایان اظهار امیدواری کرد که هر سال بر کیفیت این جشنواره افزوده گردد تا روابط عمومی ها بتوانند در مقاطع کشوری و بین المللی هم حضوری درخشان تر داشته باشند.