روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و سوپردر پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند تولید می گردد

با همت و تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو۴ و سوپر تولید و در اختیار شبکه پخش فرآورده های نفتی کشور قرار می گیرد .

به گزارش روابط عمومی ، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به عنوان مدرنترین و سودآورترین پالایشگاه کشور پس از پایان موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اضطراری واحد RFCC که از مهمترین واحدهای استراتژیک این شرکت محسوب می گردد ، روزانه ،۱۵/۵۰۰/۰۰۰ لیتر بنزین یورو۴ و ۱/۳۰۰/۰۰۰ لیتر بنزین سوپر تولید می نماید و محموله ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ لیتری بنزین سوپر تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گردید که از این میزان ۸ میلیون لیتر در اختیار استان تهران و ۲ میلیون لیتر در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی قرار گرفت .

این گزارش می افزاید چندی پیش به دلیل انجام عملیات تعمیرات اضطراری در واحد RFCC و کاهش منابع ذخیره بنزین ، تولید بنزین سوپر در این پالایشگاه متوقف شده بود که این موضوع منجر به کمبود ارائه این فرآورده در برخی از جایگاه‌های تهران گردید . اما پس از روزها کار شبانه روزی و بی وقفه مهندسین و متخصصین این شرکت و پایان موفقیت آمیز این تعمیرات ، تمامی واحدها در سرویس قرار گرفت و بنزین سوپر، بنزین یورو۴ ، گازمایع و پروپیلن و دیگر محصولات ارزشمند این پالایشگاه در حال تولید است .

گفتنی است ظرفیت خوراک پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز است و این خوراک منجر به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو، ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو، ۳ میلیون لیتر نفت سفید یورو ۴ و حدود ۱۸۰۰ تن LPG می‌شود. همچنین سوخت مورد نیاز کشتی‌ها (ATR) و تولید پروپیلن و نرمال هگزان به عنوان خوراک پتروشیمی ها از دیگر محصولات مهم پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند است که آن را نسبت به دیگر پالایشگاه‌های ایران متمایز نموده است. این پالایشگاه با انجام پروژه‌های ارتقاء کیفی هم‌اکنون در جایگاه یک پتروپالایشگاه ، علاوه بر سوخت، خوراک  مورد نیاز شرکت های پتروشیمی را نیز تولید می نماید . شایان ذکر است تولید بنزین سوپر در این پالایشگاه تقریبا نیاز استان‌های تهران، مرکزی و قم را پوشش می‌دهد و روزانه حدود ۱/۵ میلیون لیتر بنزین سوپر بر اساس درخواست شرکت ملی فرآورده های نفتی ایران در این پالایشگاه تولید می‌شود.