UPS اتاق کنترل بخار و هوای فشرده، بدون از سرویس خارج شدن واحدهای پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تعویض گردید

به همت متخصصان و مهندسین  پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند ، UPS اتاق کنترل بخار و هوای فشرده با موفقیت ، تعویض گردید .

به گزارش روابط عمومی با صدور مجوزهای لازم از سوی مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه و مهندس غلامی مدیرعملیات ، در یک اقدام گروهی کم نظیر ، متخصصان توانمند پالایشگاه، عملیات تعویض UPS اتاق کنترل بخار و هوای فشرده بدون از سرویس خارج شدن واحدهای پالایشگاه از سرویس انجام شد.

مهندس علیرضا خدابخشی رئیس واحد مهندسی عمومی پالایشگاه با ابراز خشنودی از موفقیت این اقدام تیمی ارزشمند گفت: « پس از حادثه آبان ماه سال گذشته که عیب UPS کنترل بخار پالایشگاه محرز گردید ، مطالعات لازم توسط تیمی از مهندسین برق و ابزار دقیق اداره مهندسی عمومی و تعمیرات برق پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت. در ادامه پیشنهادات اعضاء تیم بررسی و پس از انتخاب روش و ارزیابی ریسک، تصمیم نهایی با محوریت مدیریت محترم عملیات اخذ و تمرین ها و شبیه سازی های لازم انجام گردید. همزمان با اعلام آماده باش در سطح شرکت، مهندسان توانمند تعمیرات برق پالایشگاه، طبق برنامه از پیش تعیین شده با موفقیت در مهر ماه سال ۱۴۰۱ اقدام به تعویض UPS اتاق کنترل بخار و هوای فشرده نمودند. »

وی با اشاره به فرآیند تخصصی ارزشمندی که در این عملیات مورد استفاده قرار گرفته است ، بیان داشت : « در شرایط عادی جهت تعویضUPS اتاق کنترل بخار و هوای فشرده، می بایست هر دو فاز پالایشگاه از سرویس خارج گردد؛ اما با توجه به همکاری و همدلی بی نظیر مهندسین شریف واحدهای تعمیرات برق، مهندسی برق، ابزار دقیق و واحدهای بهره برداری این اقدام بدون از سرویس خارج شدن واحدهای پالایشگاه با موفقیت انجام شد.»

مهندس خدابخشی در ادامه افزود : « در شرایط ظالمانه تحریم اقدامات کم نظیری در راستای رفع نیازهای پالاشگاه در حوزه های مختلف از جمله بازطراحی سیستم های کنترل دور کمپرسور های EBARA ، ساخت قطعات مختلف از جمله پمپ ها و سایر قطعات مکانیکی ، رفع اشکال لرزش کمپرسور های واحد ۱۴ و برطرف نمودن مشکلات برقی طرح توسعه و … به دست مهندسین پالایشگاه با موفقیت انجام شده است که در تداوم تولید شرکت ، نقشی بسیار ارزشمند دارد . »

شایان ذکر است عملیات  تعویضUPS اتاق کنترل بخار و هوای فشرده بدون از سرویس خارج شدن واحدهای پالایشگاه ، تاکنون در سطح دنیا کم نظیر بوده است و موفقیت مهندسین شرکت در این خصوص، مصداق یک شاهکار ارزشمند تیمی در سطح جهانی محسوب می گردد .