حضرت آیت الله دری نجف آبادی از شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بازدید نمودند

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دیروز یکشنبه مورخ ۲۲/۳/۱۴۰۱ حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده‌ ولی‌فقیه در استان مرکزی و هیئت همراه ، ضمن دیدار با مدیرعامل و مسئولین شرکت از برخی واحدهای عملیاتی پالایشگاه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در این مراسم که فرماندار و تنی چند از مسئولین و ائمه جمعه  شهرستان شازند ، مهندس رجبی مدیرعامل و مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی و جمعی از همکاران پالایشگاه حضور داشتند ، حضرت آیت الله دری نجف آبادی با ابراز خشنودی از حضور در جمع تلاشگران پالایشگاه گفت : « بار دیگر توفیق یار شد تا در ایام نورانی دهه کرامت در جمع خدمتگزاران این مجموعه بزرگ صنعتی حاضر شوم تا ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از تلاشهای تک تک شما عزیزان قدردانی نمایم .»

ایشان در ابتدای سخن به جایگاه رفیع این منطقه جغرافیایی و تجمیع مراکز صنعتی و هسته ای در آن اشاره نمود و بیان داشت : « شکل گیری این قطب بزرگ صنعتی و این موزه بزرگ تخصصی در این استان ، جزء افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و باید در این خصوص شکرگزار درگاه الهی باشیم .»

امام جمعه کلانشهر اراک , صنعت هسته ای کشور را محصول اعتماد به توانمندی های داخلی  دانست و گفت : « ما در صنعت هسته ای علیرغم همه محدودیت ها ، پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و با تکیه به جوانان کشور و دانش بومی به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و به لطف خداوند در صنایع پالایشی ، فولاد ، موشکی و پتروشیمی نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته ایم ؛ پس باید همت کرده ، گامهای بعدی را استوارتر برداریم و برای مشکلات احتمالی تدبیرهای لازم را بیندیشیم .»

وی در ادامه سخنان خود توجه به چند نکته را ضروری دانست و گفت : «در وهله اول باید برای تمامی نعماتی که خداوند متعال به ما عنایت فرموده است ، شکرگزار باشیم . این پالایشگاه به عنوان نگین پالایشگاه های کشور ، متعلق به امام زمان (عج) ،  شهدا ، مردم شهرستان و همه ملت ایران است . پس حال که بر سر این سفره با برکت نشسته ایم ، باید آن را صیانت کنیم و قدر بدانیم . نکته بعدی پرهیز از هر گونه اسراف و حیف و میل است . نعماتی مانند آب ، برق و انرژی … که با سختی بسیار به دست می آید ، نباید ضایع شود و صرفه جویی در مصرف منابع ، امری بسیار ارزشمند و مقدس است . رسیدن به پیشرفت و تکنولوژی ، زحمت ، برنامه ریزی و هنر می خواهد لذا حتی یک ریال را هم نباید هدر داد . از دیگر سوی می بایست همگی در راستای حفظ محیط زیست ، اهتمام لازم را داشته باشیم تا انشاء الله مشکلات موجود برطرف گردد . »

نماینده ولی فقیه در استان  بر لزوم حمایت و پشتیبانی تمامی صنایع استان از پالایشگاه تأکیده کرد و  اظهار داشت : « صنایع استان باید در پشتیبانی از  صنایع نفتی حرف اول را بزنند و همگی در خصوص رفع نیازهای داخل کشور گام بردارند تا بتوانیم در عرصه تکنولوژی های نفتی با دیگر کشورها رقابت نماییم . بر همین اساس باید از هر طریق ممکن ، نیازهای خود را تأمین نموده و به جای علوم نظری به علوم کاربردی بپردازیم .»

حضرت آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اقتدار در صحنه های داخلی و خارجی برای کشور یک ضرورت است ، گفت:« ما ملت امیرالمؤمنین هستیم ؛ یعنی ملت غیرت ، شجاعت ، مردانگی ، فتوت و همت. اگر عزیز و سربلند نباشیم و اگر با اقتدار در عرصه های مختلف حضور پیدا نکنیم ، دشمنان رهایمان نمی کنند. پس باید با تلاش ، صرفه جویی ، قناعت ، فداکاری و همت بلند ، کشور عزیزمان را به قله های افتخار برسانیم چرا که زندگی و حیات طبیه ما  ، منوط به سعی و مجاهدت ماست و اگر ملتی این سیره را در پیش بگیرد ، پیروز و با عظمت خواهد بود .»

امام جمعه اراک در ادامه  به بیان فضائل و بزرگواری های ارزشمند و بی بدیل هشتمین پیشوای شیعیان جهان ، حضرت امام رضا علیه السلام پرداختند و توفیق علم و عمل به فرمایشات اهل بیت علیهم السلام را برای همگان مسئلت نمودند .

وی در پایان از واحدهای عملیاتی از جمله واحد در حال احداث پروژه RO  (پروژه ارتقاء و بهینه سازی سیستم تصفیه پساب پالایشگاه با استفاده از سیستم اسمز معکوس) بازدید نمودند.