مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت ،ایثار و پیروزی امروز سه شنبه مورخ ۳/۳/۱۴۰۱ با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی و حضور مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ، حجت الاسلام و المسلمین عبدی نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله ، سرهنگ اکبری فرمانده سپاه ناحیه شازند ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد امام جمعه شازند ، حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد امام جمعه مهاجران ، هیئت مدیره پالایشگاه ، مدیران و رؤسای ستادی و اداری و جمع پرشور همکاران و بسیجیان با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در محل سالن آمفی تأتر ساختمان آموزش برگزار شد .

در ابتدای این مراسم مهندس مجید رجبی مدیرعامل پالایشگاه ضمن تبریک سالروز حماسه فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای اسلام با خوشامد گویی به میهمانان حاضر، از کارکنان تلاشگر پالایشگاه به عنوان مدافعین اقتصادی کشور یاد کردند که با تأسی به فرهنگ ناب شهدا در راستای تولید و خودکفایی و همچنین رشد و اعتلای هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران گام بر می دارند .

مهندس رجبی با اشاره به تلاشهای شبانه روزی همکاران برای استمرار تولید و رسیدن به خودکفایی اظهار داشت :« خداوند متعال را شاکریم  این توفیق نصیب ما شده است که در این شرکت مشغول به خدمت باشیم . حقیقت این است کار در این پالایشگاه بسیار سنگین و عملیاتی است و من به وجود تمامی همکاران افتخار می کنم .»

وی در ادامه با توجه به لزوم شکرگزاری برای نعمت های الهی خاطر نشان کرد : « خداوند متعال ما را از نعمات مختلفی برخوردار کرده است ؛ در این دنیای وانفسا ما از نعمت امامت ، تشیع و ولایت فقیه برخورداریم ؛ از دیگر سوی شهدا همچون ستاره هایی فروزان بر تارک این سرزمین می درخشند و ما مفتخر به داشتن اینچنین الگوهایی هستیم . این شهدای گرانقدر انسانهایی ارزشمند بودند که خداوند به واسطه ایشان ، حجت را بر ما تمام کرده است که همواره راه پرافتخارشان را ادامه دهیم . »

مهندس رجبی بر لزوم تبعیت از آرمانهای والای شهدا در دنیای امروز تأکید کرد و گفت : « شهدای عزیز در زمان جنگ وظیفه خود را که همانا دفاع از کشور بود به بهترین شکل انجام دادند . اکنون نیز عملکرد ما باید به گونه ای باشد که تابع شهدا باشیم و در مسیر خودکفایی و سعادت کشور گام برداریم ؛ پس در جایگاهی که هستیم باید بهترین عملکرد را داشته باشیم .»

مدیرعامل در پایان سخنان خود با  ابراز خشنودی از برگزاری چنین برنامه هایی خاطرنشان کرد : « این  مراسم های ارزشمندی برای ما بسیار حائز اهمیت است. امیدوارم با سعی و تلاش همکاران دست اندرکار، اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی با قدرت و جدیت بیشتر و با محتوای قوی تر در راستای شادابی و نشاط همکاران محترم و خانواده های ایشان طراحی و اجرا شود . »

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عبدی نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله طی سخنانی ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و با تجلیل از مقام شامخ شهدا گفت : « حمله عراق به خرمشهر جنگ خاک نبود بلکه جنگ با آرمانهای والای جمهوری اسلامی در دستور کار دشمنان قرار داشت  . اما نیروهای غیور ایرانی توانستند با توکل به خدا و تمسک به امدادهای الهی پس از ۹ ماه این شهر را به خاک وطن ملحق کرده و این پیروزی عظیم را به دست آورند.»

نماینده ولی فقیه در سپاه روح الله از فتح خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی یاد کرد و بیان داشت : « تا پیش از عملیات بیت المقدس ، نیروهای ما حالت تدافعی داشتند ؛ اما پس از این عملیات و با آزادسازی شهر خرمشهر ، رزمندگان اسلام از لاک دفاعی درآمده و حالت هجومی به خود گرفتند .»

وی در ادامه از مهمترین دستاوردهای فتح خرمشهر یاد کرد و اظهار داشت : « رزمندگان اسلام در جنگی نابرابر و بدون آمادگی لازم موفق شدند در این جنگ پیروز شوند . امروزه به همت فاتحین خرمشهر ،دیگر جهان یک قطبی معنا ندارد . آمریکا و صهیونیسم در حال افول و نابودی هستند و نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است . در همین مسیر جمهوری اسلامی یکی از پایه های این نظم جهانی را تشکیل داده است تا ان شاء الله به زودی پرچم لاله الا الله ، محمد رسول الله به دست حضرت موعود به اهتزاز درآید .»

حجت الاسلام و المسلمین عبدی در پایان بر لزوم هوشیاری در برابر تاکتیک ها و ترفند های دشمنان تأکید کرد و افزود : « دشمنان برای ضربه زدن به ما از ترفند های مختلفی بهره می جویند . تهدید، شبهه افکنی ، تحریف مقدسات و به حاشیه بردن اخبار و وقایع از مهمترین این موارد به شمار می آید . لذا هم مردم و هم مسئولین می بایست با هوشیاری کامل در برابر صف آرایی دشمنان بایستند.»

این گزارش می افزاید در ادامه این مراسم ، هنرمندان بومی استان از جمله صفی خوانی شاعر ، شعبانی خواننده و سلطانی هنرمند تأتر به اجرای برنامه پرداختند که مورد توجه میهمانان و همکاران قرار گرفت.