رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح توسعه پالایشگاه شازند: می‌توانیم پالایشگاه ۱۰۰ درصد ایرانی بسازیم / غرب به نفت ایران احتیاج دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه من ایمان دارم ایران می‌تواند پالایشگاهی بسازد که از صفر تا ۱۰۰ آن ایرانی باشد، گفت: غرب به نفت ایران احتیاج دارد..

محمود‌ احمدی‌نژاد دقایقی پیش در مراسم افتتاح طرح توسعه پالایشگاه شازند گفت: ما نیاز داریم پالایشگاه بسازیم و وزارت نفت باید بکوشد پالایشگاه تمام ایرانی بسازد من ایمان دارم ایران می‌تواند پالایشگاهی  بسازد که از صفر تا ۱۰۰ آن ایرانی باشد.

وی تصریح کرد: من اعتقاد دارم ایران می‌تواند ظرف سه تا چهار سال آینده به جایی برسد تا به جای اینکه منتظر باشند دیگران بیایند دیگران منتظر باشند ایران بیاید.

رئیس جمهور با اشاره به تحریم نفتی ایران گفت: دشمنان ایران را تحریم کردند تحریم نفتی کردند آنها به ما احتیاج دارند و به همین خاطر هم به ما زور می‌گویند غربی‌ها به نفت ایران احتیاج دارند و  در میدان سیاست‌ به ما نیاز دارند اما جوری بیان می‌کنند که انگار ما به آنها نیاز داریم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وزیر نفت باید طرحی بریزد که طی ده سال آینده دیگر هیچ نفت خامی صادر نکنیم نفت خام اگر در پالایشگاه و پتروشیمی برود محصولاتی را تولید خواهد کرد که چندین برابر ارزش خواهند داشت. اگر نفت را به بنزین و گازوئیل تبدیل کردیم و جلوی صادرات نفت خام را گرفتیم و فرآورده‌های آن را صادر کردیم آنوقت می‌توانیم بگویم نفت را ملی کردیم.

وی بر لزوم همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشورهای همسایه تاکید کرد و ادامه داد: ما باید با تمام کشورهای همسایه ارتباط سیمی و کابلی و لوله‌ای برقرار کنیم؛ ما می‌توانیم بسیاری از نیاز‌های کشورهای همسایه را تامین کنیم و این چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد.