نشست هم اندیشی و تعامل مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با رؤسای محیط زیست استان مرکزی و شازند برگزار گردید

نشست هم اندیشی و تعامل پیرامون راهکارهای بهبود شرایط محیط زیست منطقه و افزایش استانداردهای زیست محیطی روز گذشته مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۶ با حضور مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ، رئیس سازمان محیط زیست استان مرکزی و رئیس اداره محیط زیست شازند برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی دراین نشست  مهندس یوسفی رئیس سازمان محیط زیست استان مرکزی و مهندس شاه محمدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شازند با حضور در محل پالایشگاه با مهندس رجبی مدیرعامل و مهندس شهنازی رئیس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل پالایشگاه در خصوص تعامل و هم‌افزایی در راستای رفع چالش‌های محیط زیستی و موضوعات مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند .

مهندس رجبی مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در این  نشست مشترک با اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک پالایشگاه در تأمین سوخت کشور گفت: « این پالایشگاه اولین و سودآوردترین پالایشگاه عصر انقلاب است که به لحاظ تنوع و کیفیت تولیدات ، جزء بهترین های کشور محسوب می گردد . »

وی بیان داشت :« پالایشگاه امام خمینی مدافع جدی محیط زیست منطقه است و مسأله حفظ محیط زیست برای ما یک دغدغه بسیار جدی و مهم می باشد ؛ لذا همچون گذشته تمام تلاشمان را برای حفظ منابع آب ، خاک و هوای منطقه خواهیم نمود»

وی گفت : « به همین منظور پالایشگاه هر ساله هزینه های زیادی را صرف مسائل زیست محیطی منطقه
می نماید که از جمله این اقدامات می توان به عقد تفاهم نامه علمی با متخصصین و مشاورین مربوطه در خصوص طرح پایش آبخوان منطقه اشاره نمود . »


 
مدیرعامل با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه ها به ویژه سازمان محیط زیست با پالایشگاه تصریح کرد :« ما در مجموعه پالایشگاه انتظار داریم که محیط زیست شهرستان در کنار ما باشد و در راستای بهبود عملکرد زیست محیطی شرکت با ارائه راهکارهای تخصصی و معرفی شرکت های توانمند در این حوزه ، یاریگر ما باشد . »

در ادامه مهندس یوسفی مدیرکل سازمان محیط زیست استان مرکزی ، صیانت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و بر لزوم تلاشهای همه جانبه در راستای حفظ محیط زیست منطقه و همکاری تمامی صنایع در این خصوص تأکید نمود و خواستار همکاری ، تعامل و هم‌افزایی بیشتر صنایع منطقه با سازمان محیط زیست به‌منظور بهبود استانداردهای زیست محیطی و همچنین برون‌رفت از مشکلات و موانع اجرایی در این حوزه گردید.