مرحله مقدماتی بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش(یادواره شهدای امنیت)در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار گردید

مرحله مقدماتی بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش (یادواره شهدای امنیت) صبح روز جمعه۱۴۰۱/۰۹/۲۵ با حضور ۸۰۰  نفر از همکاران و خانواده ها در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی در این دوره از مسابقات که با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ والای قرآن و نهج البلاغه و انس با اهل بیت علیهم السلام و همچنین ایجاد صمیمیت و همدلی هر چه بیشتر میان پرسنل و خانواده ها در دو بخش خواهران و برادران در محل باشگاه خدمات اجتماعی شهر مهاجران برگزار شد ، شرکت کننندگان در ۶ گروه و ۱۱ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند .

در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری کشوری استاد جدیدی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه با حضور در جایگاه طی سخنانی ضمن خیرمقدم به متسابقین شرکت کننده گفت : « بهترین بیان و تذکر کلام خداوند متعال است . در همین راستا حضرت محمد (ص) می فرمایند : به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام تمسک بجویید تا گمراه نشوید . شرکت در این مسابقات بهانه ای است تا ما بتوانیم دستورات ارزشمند این کتاب آسمانی را در زندگی خود پیاده نموده ، بدان عمل نماییم . آشنایی با معانی عمیق قرآن بسیار راهگشا و لذت بخش است و می تواند روح انسان را جلا بدهد . پس باید از قرآن در تمامی شئون زندگی مدد بگیریم چرا که تنها راه نجات ، نام خدا ، عمل به دستورات قرآن و پیروی از راه اهل بیت علیهم السلام است . »

وی با اشاره به گنجینه بیانات بی بدیل و گهربار اهل بیت علیهم السلام بیان داشت :« اهل بیت نور هستند و هر چقدر ما با سخنان ایشان بیشتر آشنا شویم این نور با قوت بیشتری در زندگی ما ساری و جاری می گردد .»

مهندس رجبی با تشکر از روابط عمومی پالایشگاه و کلیه دست اندرکاران برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه پالایشگاه تصریح نمود :« این دوره از مسابقات تحت عنوان “یادواره شهدای امنیت” برگزار می گردد . فرصت را مغتنم شمرده یاد خاطره تمامی شهدای گرانقدر ایران اسلامی ، علی الخصوص شهدای والامقام امنیت را گرامی داشته ، از خداوند متعال توفیق پیروی از راه این عزیزان را برای همگان مسئلت می نمایم . »

سپس حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد امام جمعه شهر مهاجران با ابراز خشنودی از حضور در جمع خانواده بزرگ قرآنیان شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت : « توفیق شرکت در این مجلس نورانی در ایام فاطمیه و عزاداری دخت گرامی نبی خدا حضرت صدیقه کبرا (س) ، یک رزق الهی از سوی پروردگار برای من و شما است که باید آن را قدر بدانیم . در حدیثی ارزشمند از حضرت فاطمه زهرا (س) آمده است که ای مردم من از دنیای شما به سه چیز علاقه مندم : ۱- تلاوت قرآن ۲- نظر به چهره مبارک رسول الله (ص) ۳- انفاق در راه خدا . بنده به نوبه خود از تلاش کلیه عزیزان در برپایی این مسابقات تقدیر و تشکر بعمل آورم و برای شما خانواده بزرگ قرآنی پالایشگاه ، آرزوی توفیق و عاقبت بخیری دارم .»

در ادامه آقای امینی رئیس روابط عمومی پالایشگاه با ارائه توضیحاتی در رابطه با فرایند برگزاری مسابقات گفت: « این دوره از مسابقات با همکاری صمیمانه ادارات مختلف پالایشگاه برگزار شده است که من از کلیه این عزیزان قدردانی
 می نمایم . اما شایسته است به صورت ویژه از حمایت های همه جانبه مدیرعامل شرکت ، جناب آقای مهندس رجبی تقدیر و تشکر نمایم که در تمامی مراحل با ما همدل و همراه بودند تا بتوانیم این مسابقات را با شرکت ۸۰۰ نفر از متسابقین گرامی و با حضور بهترین داوران استانی و کشوری برگزار نماییم . »

در پایان مراسم افتتاحیه ، متسابقین با هدایت و راهنمایی عوامل اجرایی مسابقات ، در ۸ جایگاه مختلف که از قبل مهیا و آماده شده بود در فضایی سالم و معنوی در رشته های صحیح خوانی ، قرائت تحقیق ، قرائت تقلیدی ، ترتیل ، حفظ تخصصی ، حفظ عمومی ، حفظ موضوعی ، اذان ، مفاهیم ، نهج البلاغه و قصه گویی به رقابت پرداختند.

این گزارش می افزاید در ادامه پس از اعلام اسامی نفرات برگزیده در هر رشته توسط تیم داوری ، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله نیمه نهایی که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد ، راه خواهند یافت . شایان ذکر است رشته های اذان ، حفظ موضوعی ، حفظ عمومی ، قصه گویی ، صحیح خوانی ، حفظ ۱ جزء و حفظ ۲ جزء به صورت یک
 مرحله ای برگزار گردید .