عملیات تعمیرات اساسی “ظروف نوسان گیر مشعل های فاز یک”برای نخستین باردر پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با موفقیت انجام شد

برای نخستین بار پس از ۲۷ سال ، عملیات تعمیرات اساسی ظروف نوسان گیر مشعل های فاز یک پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با موفقیت به انجام رسید و با رفع مشکلات و نواقص احتمالی ، زمینه بروز حوادث احتمالی مرتفع گردید.

 به گزارش روابط عمومی با صدور مجوزهای لازم از سوی مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ، همزمان با انجام برنامه ریزی های لازم جهت عملیات تعمیرات اساسی در واحدهای تقطیر یک ، سولفور زدایی نفت سفید ، بنزین سازی ، گاز مایع و غلظت شکن ، برای نخستین بار و پس از ۲۷ سال , عملیات تعمیرات اساسی ظروف نوسان گیر مشعل های فاز یک پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با موفقیت انجام شد .

متخصصین و مهندسین سخت کوش واحد پالایش ۴ به دنبال بروز نشانه هایی از خوردگی و کاهش ضخامت در ظروف نوسان گیر و خطوط فرآیندی مشعل های فاز یک , برنامه ریزی های لازم به منظور انجام عملیات تعمیرات  اساسی مجموعه فوق الذکر را در دستور کار قرار دادند و طی مدت توقف واحدهای بالا دست مرتبط , این عملیات را با موفقیت انجام دادند .

مهندس رسولی رئیس پالایش ۴ در خصوص نحوه انجام این عملیات گفت : «در این اقدام ، بخشی از خطوط فرآیندی تعمیر و یا تعویض شد و بخش هایی از ظروف K.O.D-2503  و K.O.D-2505  تعویض گردید . همچنین با انجام بازرسی های مرتبط و رفع مشکلات و نواقص موجود , زمینه بروز حادثه های احتمالی در واحدهای بالادست پالایشگاه مرتفع و بخش های مختلف مجموعه مشعل ها ، برای راه اندازی و تولید مستمر و ایمن واحدهای عملیاتی ، تعمیر و نوسازی شد .»