واحد پژوهش

هدف اصلی پژوهش و فناوری جذب و توسعه دانش و فناوری­های مورد نیاز صنعت پالایش نفت جهت حل مسائل و چالش­های پژوهشی و فناورانه جاری، توسعه و تجاری­سازی فناوری­های راهبردی و ارتقاء توانمندی فناورانه در سطوح مختلف جهت ارتقاء بهره وری، افزایش سود و کاهش ضایعات می­باشد.

در همین راستا اداره پژوهش و فناوری با تکیه بر دستاوردهای علمی و پژوهشی روز دنیا و با همکاری مراکز پژوهشی و شرکت­های فناور، نوآور، خلاق و دانش­بنیان، با تعریف پروژه­های پژوهشی به حل مسائل پژوهشی تقاضا محور شرکت و مدیریت و توسعه فناوری های مرتبط با آن می­پردازد.

 به دنبال تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعت نفت با تکیه بر دانش­بنیان کردن صنایع نفتی، در صنعت نفت از حداکثر توان شرکت­های دانش­بنیان و موسسات تحقیقاتی برای رفع چالش­ها و نیازهای فناوری ساخت و خدمات استفاده می­شود. این مرکز نیز با هدف دستیابی به اقتصاد دانش­بنیان با اولویت موضوعاتی از جمله بهینه­سازی مصرف انرژی، طرح‌های زیست­محیطی و تصفیه پساب­ها، تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین­دستی، تحول دیجیتال در صنعت نفت، تدوین نقشه راه فناوری و ساخت بار اول محصولات استراتژیک و تولید کالاهای دانش بنیان صنعت نفت در مسیر رشد و توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته است. همچنین با توجه به اهمیت مقوله منابع انسانی، این شرکت با ایجاد بستر مناسب و تشکیل کمیته پژوهش‌های منابع انسانی اقدام به حفظ و رشد سرمایه­های انسانی خود نیز نموده است.

بر همین اساس پس از شناسایی و ارزیابی مشکلات و فرصت­های پژوهشی شرکت، موضوع در شورای پژوهش بررسی و در صورت تایید و اولویت انجام، تمهیدات خرید خدمات پژوهشی، انعقاد قرارداد، پیگیری فرآیند پایش و کنترل فنی اجرا، اخذ نتایج هر مرحله، تحویل اقلام قابل تحویل و مستندات پروژه، پرداخت متناسب با پیشرفت پروژه و همچنین تصفیه حساب با مجری توسط اداره پژوهش و فناوری انجام می‌گردد.

لازم به ذکر است به منظور تشویق و حمایت از پایان­نامه کارشناسی ارشد و دکتری نیز، در راستای اولویت‌های پژوهشی شرکت موضوعاتی مصوب و در اختیار متقاضیان حمایت قرار می­گیرد.

 

 

رییس واحد:

زهرا هلاکویی 

 

 

اطلاعات تماس

آدرس پست الکترونیک:Holakouei.z@ikorc.ir

تلفن: ۳۳۴۹۱۸۹۰-۰۸۶

سوابق کار

  • رییس اداره پژوهش وفناوری: ۱۴۰۱ تا کنون
  • مسئول مهندسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن: ۱۴۰۱-۱۳۹۸
  • مسئول مهندسی واحدهای گازمایع، پروپیلن و تصفیه بنزین کاتالیستی: ۹۸-۱۳۹۳
  • مهندس ارشد پالایش تقطیروکاهش گرانروی: ۹۳-۱۳۹۱
  • مهندس ارشد پالایش واحدهای تصفیه بنزین، گاز مایع، نفت سفید، تولید گوگرد و واحدهای وابسته ۹۱-۱۳۸۷
  • مهندس پالایش واحدهای تقطیر، تبدیل کاتالیستی، روغن سازی ، گوگرد، تصفیه، حلال، بازیافت: ۸۷-۱۳۷۶
  • مشاور مدیر عامل در امور زنان و خانواده شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، ۱۳۹۴ تا کنون
  • نماینده شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) در کمیته مسئولیتهای اجتماعی پالایش و پخش، ۱۳۹۸

اطلاعات بیشتر…

تحصیلات

  • کارشناسی ارشد: مهندسی شیمی (گرایش جداسازی)-۱۳۸۰
  • کارشناسی: مهندسی شیمی (گرایش طراحی پتروشیمی)-۱۳۷۵
  • دیپلم: ریاضی فیزیک (رتبه ۵۷ عمومی و ۳۲۳ نهایی کنکور سراسری)-۱۳۷۱

روسا یا سرپرستان پیشین:

امید فدوی ۱۴۰۱-۱۳۹۶
عزت ا… غلامی ۱۳۹۶-۱۳۹۴
حمید عبدلی ۱۳۹۴-۱۳۹۲
حشمت اله نجاتی ۱۳۹۲-۱۳۹۰