آیین افتتاحیه مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش(یادواره شهدای غزه)در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار گردید

مرحله مقدماتی بیست هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش (یادواره شهدای غزه ) امروز جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ با حضور ۱۶۵۰ نفر از همکاران و خانواده ها در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی در این دوره از مسابقات که با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ والای قرآن و نهج البلاغه و انس بیشتر با اهل بیت علیهم السلام و همچنین ایجاد صمیمیت و همدلی هر چه بیشتر میان پرسنل و خانواده ها در دو بخش خواهران و برادران در محل باشگاه خدمات اجتماعی شهر مهاجران برگزار می گردد، شرکت کننندگان در ۶ گروه و ۱۱ رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری استانی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه با حضور در جایگاه طی سخنانی ضمن خیرمقدم به متسابقین قرآنی با گرامیداشت ماه پرفضیلت رجب گفت : « قرآن کریم معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام است و تمامی آیات وسوره های آن اعجاز هستند. لذا اگر کسی با این کتاب آسمانی انس و ارتباط بگیرد متوجه حکمت ،هنر و زیبایی های آن می شود و از برکات آن بهره مند می گردد »
وی بیان داشت: قرآن باید در تمامی شئون زندگی حضور داشته باشد تا آن را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم زیرا ما به این کتاب آسمانی نیاز داریم.
مدیر عامل پالایشگاه در ادامه با اشاره به رابطه تنگاتنگ فریضه نماز با قرآن کریم تصریح کرد: کسانی که اهل قرآن هستند باید اهل نماز نیز باشند و نماز اول وقت را مقدم بر تمامی امور دانسته، این مهم را در منازل و محیط های کاری ترویج نمایند.
مهندس رجبی در پایان از روابط عمومی و کلیه ادارات و دست اندرکاران برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه پالایشگاه قدردانی کرد.
در بخش دیگری از این مراسم امینی رئیس روابط عمومی شرکت طی سخنانی با ابراز خشنودی از افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد متسابقین قرآنی نسبت به سال گذشته گفت: تلاش و خدمت در راه قرآن کریم رزقی الهی است که الحمدلله امروز شامل حال همه ما شده است.هدف از برگزاری این مسابقات در وهله اول ترویج و اشاعه فرهنگ علوم و معارف قرآنی و در گام دوم کشف استعدادهای قرآنی است. امیدوارم که این مسابقات بهانه ای باشد تا بتوانیم از این مصحف شریف برای آموختن راه و رسم درست زندگی استفاده نماییم.
این گزارش می افزاید امروز مسابقات رشته های شفاهی برگزار می شود . همچنین قریب به هزار نفر در رشته های کتبی ثبت‌نام کردند که این مسابقات روز پنج‌شنبه، ۵ بهمن، همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع) برگزار می‌شود. ۱۲۰ نفر نیز در رشته قصه‌گویی ثبت‌نام کردند که طبق برنامه پیش‌بینی شده جشنواره قصه‌گویی قرآنی با حضور کودکان دختر و پسر سال آینده برگزار خواهد شد. .
برگزیدگان گروه‌های کارکنان، همسران، دانش‌آموزان مقطع متوسطه و دانشجویان به مرحله نیمه‌نهایی که به میزبانی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند در هفته دوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.