مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار گردید

به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه ، روز ملی ایمنی و آتش نشانی ، مراسم گرامیداشت این روز با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و تشویق و تقدیر از پرسنل بخش HSE ، با حضور مهندس رجبی مدیرعامل ، مهندس غلامی مدیر عملیات و جمعی از مدیران و رؤسای شرکت و همکاران ایمنی و آتش نشانی در فضای باز مقابل ساختمان آتش نشانی پالایشگاه برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی در ابتدای این مراسم ، آقای سید ابوطالب امینی رئیس روابط عمومی شرکت با تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی از تلاشهای همکاران محترم این حوزه قدردانی نمود .

سپس مهندس شهنازی رئیس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و  پدافند غیرعامل شرکت طی سخنانی از شغل آتش نشانی به عنوان یک عشق یاد نمود و گفت :« روز هفتم مهرماه که به نام روز ملی ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است روزی بسیار باشکوه است چرا که همکاران عزیز ما در این اداره در شرایط سخت کاری خدمت می نمایند و شهامت و شجاعت ایشان در زمان بروز حوادث ستودنی است .»

مهندس شهنازی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات و برنامه های HSE و ایمنی شرکت در خصوص دغدغه های همکاران این حوزه سخنانی را بیان نمود .

در بخش دیگری از این مراسم مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه با تبریک هفته وحدت ، هفته دفاع مقدس و  روز ایمنی و آتش نشانی گفت :« مقوله ایمنی و HSE به ویژه در حوزه های عملیاتی صنعت نفت ، از اهمیت بالایی برخورد است . بر همین اساس ضروری است که همکاران این اداره با تقویت آمادگی های خود ، نسبت به انجام مانورهای مختلف و ارزیابی و تحلیل آنها اقدام نمایند ؛ چرا که در بحث ایمنی و آتش نشانی ثانیه ها و لحظه ها می تواند تعیین کننده باشند .»

مهندس رجبی در خاتمه بیانات خود ضمن تقدیر از تلاشهای همکاران ایمنی و آتش نشانی ، ابراز امیدواری نمود که سال جدید ایمنی که از امروز آغاز می شود ، برای همگان سالی بدون حادثه و ایمن باشد .

مدیرعامل پالایشگاه همچنین در خصوص لزوم تقویت نیروی انسانی و تأمین تجهیزات و ادوات مورد نیاز این اداره ، رهنمودهایی را مطرح و دستوراتی را صادر نمود .

این گزارش می افزاید در مراسم امروز همچنین از همکاران ایمنی و آتش نشانی و همچنین همکارانی که در حادثه واحد آیزوماکس (سال ۱۳۷۶ )آسمانی شدند و یا آسیب دیدند ، با اهداء کارت هدیه تجلیل به عمل آمد .