جلسه افتتاحیه ممیزی HSE-MS پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری و بحران  سال ۱۴۰۲ در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار شد

جلسه افتتاحیه ممیزی HSE-MS پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری و بحران  سال ۱۴۰۲ ، امروز  دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۵/۲۳ با حضور مهندس غلامی مدیرعملیات ، مدیران و رؤسای ادارات و اعضاء تیم ممیزان از ستاد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت های مختلف پالایشی کشور برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی این ممیزی به منظور حصول اطمینان از تحقق اهداف و برنامه ها ، انطباق با الزامات سیستم مدیریت HSE و پدافند غیرعامل ، بررسی میزان اجرای دستورالعمل های ابلاغی و همچنین میزان بهبود عملکرد در دستور کار مدیریت شرکت قرار گرفته است .

در مراسم افتتاحیه این ممیزی مهندس شهنازی رئیس بهداشت،ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ، ضمن خیرمقدم به تیم ممیزی ، طی سخنانی با تشریح اهمیت  HSEو پدافند غیرعامل بر ضرورت انجام ممیزی های دقیق و منظم در این خصوص تأکید نمود .

سپس مهندس غلامی مدیرعملیات پالایشگاه گفت : « پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در تولید انرژی مورد نیاز کشور ، نقش مهم و استراتژیکی را بر عهده دارد . از دیگر سو به لحاظ تنوع واحدها و محصولات، کیفیت و حجم تولیدات، پروژه های در دست اجرا و همچنین تعدد و گستردگی انجام تعمیرات اساسی ، در بین شرکت های پالایشی کشور شاخص می باشد لذا انجام ممیزی در حوزه HSE و پدافند غیرعامل در آن از اهمیت بالایی برخوردار است .»

وی بیان داشت : « لازم است که با اراده ای جمعی ، نقاط آسیب پذیر را شناسایی و مرتفع نماییم تا شاهد تداوم تولید باشیم . در  این مسیر از همکاران گرامی درخواست می نمایم که نسبت به موضوع ممیزی دقت نظر داشته باشند تا ان شاء الله شرکت و محصولات آن روز به روز ارتقاء یابد .»

در ادامه مهندس حیدری سرممیز تیم ممیزی با ابراز امیدواری از اثربخش بودن انجام ممیزی پیش رو ، اظهار داشت :« امسال ۱۰ شرکت پالایشی به صورت همزمان مورد ممیزی قرار می گیرد که این امر دو دستاورد با ارزش را در پی دارد : نخست اینکه اعضاء تیم ممیزی از پالایشگاه های مختلف هستند و این امر منجر به تبادل تجربیات میان پالایشگاه های کشور می گردد ؛ از دیگر سو بعد از انجام ممیزی می توانیم یک جمع بندی کلی و نهایی از وضعیت پالایشگاه های کشور داشته باشیم و نقاط ضعف را شناسایی نماییم .»

مهندس حیدری افزود : «  نکته مهم در فرایند انجام ممیزی این است که ما در هر سطحی که باشیم ، سطح بالاتری وجود دارد . لذا هنر این است که پس  از  هر ممیزی ، به جایگاه و رتبه بالاتری دست یابیم .»

این گزارش می افزاید ، فرآیند انجام این ممیزی از ۲۳ الی ۲۵ مرداد ماه  مطابق با برنامه تدوین شده در سطح واحدهای مختلف پالایشگاه انجام خواهد شد .