مانور “واکنش در شرایط اضطراری/بحران عملیات ترکیبی اطفاء حریق و امداد و نجات واحد ۱۲(OCT) ”در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار گردید

با هماهنگی های انجام شده از سوی اداره HSE و با همکاری کلیه ادارات دست اندرکار، مانور واکنش در شرایط اضطراری/بحران عملیات ترکیبی اطفاء حریق و امداد و نجات واحد ۱۲ (OCT) ، امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۶در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی این رزمایش ضمن تهیه سناریوی قبلی با هدف ساماندهی ، پیاده سازی و ارزیابی سامانه مدیریت شرایط اضطراری سطح C در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به منظور به حداقل رساندن خسارات جانی، مالی ، زیست محیطی و بهداشتی و همچنین شناسایی مناطق فرایندی دارای ریسک غیرقابل قبول و تجهیزات حساس و بحرانی و اتخاذ اقدامات اصلاحی و کنترلی و در نهایت احضاء کمبودها و نیازهای آموزشی ، نیروی انسانی ، و منابع و تجهیزات مورد نیاز در محل شمال  واحد ۱۲ (OCT) شرکت با حضور مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی پالایشگاه برگزار گردید.

این گزارش می افزاید در رزمایش مذکور تیم هایی از HSE (آتش نشانی ، ایمنی ، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل) روابط عمومی ، حراست ، مرکز سلامت کار شرکت (اورژانس)، عملیات بهره برداری واحد، تعمیرات و نگهداری ، منابع انسانی (خدمات عمومی) ، گروه ممیزی و ارزیابی مانور، خدمات فنی و مهندسی و اعضاء کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت حضور داشتند .

گفتنی است این رزمایش بر اساس اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت به پایان رسید و در پایان نقاط ضعف و قوت آن توسط ممیزین از پیش تعیین شده در جلسه ای با حضور مدیران ، اعضای شورای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت مورد بررسی قرار گرفت .

اما همزمان با برگزاری رزمایش واحد ۱۲ (OCT) ، واحد روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند،ضمن هماهنگی های قبل و با طرح ریزی اقدامات مورد نیاز ، مانوری را با هدف سنجش توانمندی خود در زمان بروز بحران ها ، برگزار نمود .

در این مانور روابط عمومی با بهره گیری از ظرفیت های داخلی ، رزمایشی را در محور هایی همچون اطلاع یابی از بحران و تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی ، ثبت رویدادها و مستندسازی، انتشار اخبار و محتوای شفاف، صحیح ، دقیق و به موقع ، پیشگیری از بروز شایعه ها ، پیشگیری از تعارضات و تناقضات خبری ، صدور به موقع اطلاعیه ها ، اصلاحیه ها ، تکذیبیه ها و تأییدیه های خبری مورد نیاز ، بررسی ظرفیت رسانه های گروهی در اختیار شرکت ، ارتباط با خبرنگاران ، اصحاب رسانه و خبرگزاری ها ، مدیریت افکار عمومی ، مدیریت فضای مجازی و …. برگزار نمود و توانمندی های خود را در زمان بروز حوادث غیرمترقبه ، به چالش کشید .    

این گزارش می افزاید نفتای تصفیه شده در واحد Octanizer در حضور کاتالیست تبدیل به بنزین با درجه خلوص آرام سوزی بالا ، گاز مایع و مخلوط گازی غنی از هیدروژن می شود که به عنوان خوراک گازی  به واحد هیدورژن  سایر واحدهای پایین دستی ارسال می گردد .

شایان ذکر می باشد با توجه به اینکه شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به عنوان قطب مهم تأمین سوخت کشور و همچنین تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز واحدهای پتروشیمی محسوب می گردد و به دلیل داشتن نقش بسیار کلیدی و مهم در پالایش نفت کشور ، یکی از مهمترین ارکان چرخه تولید انرژی در یک منطقه مهم و استراتژیک به شمار می آید ، لذا شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می تواند به بهبود شرایط پدافند غیر عامل در این مجموعه بزرگ صنعتی  کمک نماید .