شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند دربیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی خوش درخشید

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی با شعار “صنعت نفت ، تولید فنآورانه ، مصرف بهینه” و با هدف معرفی دستآوردهای صنعت نفت از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی،نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه ، امسال با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی از جمله شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد.

در این نمایشگاه،شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به عنوان یکی از مهمترین شرکتهای فعال پالایشی کشور در کنار دیگر شرکت های ملی ، دستآوردها و محصولات خود را در غرفه شرکت در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار داد.

از مهمترین برنامه های شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در این نمایشگاه ، برگزاری آیین رونمایی از کاتالیست ایرانی واحد RFCC شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بود . در این مراسم که همزمان با سومین روز برگزاری این نمایشگاه در حاشیه نشست مهندس سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه برگزار شد،کاتالیست تولید شده توسط شرکت دانش بنیان شیمیایی بهداش رونمایی شد . این کاتالیست از چند ماه گذشته وارد واحد RFCC پالایشگاه شده و استفاده عملیاتی از آن رسماً آغاز شده است.کیفیت کاتالیست ایرانی بومی سازی شده RFCC با کاتالیست اروپایی برابری می کند و خوشبختانه ریسک استفاده نخستین بار از این کاتالیست در واحدهای تولیدی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نتایج بسیار خوب و موفقیت آمیزی را در پی داشته است.

عملیات بارگیری و به کارگیری کاتالیست ایرانی به عنوان یک کار مشترک تیمی ، بین شرکت نفت امام خمینی (ره) شازند و شرکت شیمیایی بهداش اجرایی شده و شرکت شیمیایی بهداش به عنوات تولید کننده این کاتالیست در همه مراحل اعم از بارگیری و بکارگیری همراه پالایشگاه بوده است .

در بخش دیگری از این نمایشگاه ، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند طی قراردادی ، قطعات بخش داغ توربین گازی مدل CGT-700 ساخت شرکت زیمنس آلمان را برای استفاده در تعمیرات لول E مولدهای گازی پالایشگاه به شرکت موادکاران جاهد نوآور جهت بومی سازی سپرد . این مهم در شرایطی صورت پذیرفت که به دلیل تحریم های ظالمانه، امکان تأمین این کالا به هیچ عنوان از سازنده اصلی میسر نبود و با بومی سازی این قطعات که قراردادش منعقد گردید ، پالایشگاه با رعایت استانداردهای سازنده ، قادر به بهره گیری از این مولدها در شرایط ایمن خواهد بود .

همچنین در این نمایشگاه تفاهم نامه قرار داد ۵۰۰ تن کاتالیست تصفیه هیدروژنی واحد RCD  با شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا به امضا رسید و خرید ۷۵۰ تن کاتالیست برای این واحد، با شرکت مذکور مورد تایید قرار گرفت. شایان ذکر است کاتالیست این واحد به دلیل شدت بالای فرآیند و تداوم تولید به خصوص در واحدهای با اهمیت پایین دستی مانند RFCC بسیار حایز اهمیت می باشد.

این گزارش می افزاید با توجه به تعدد حضور شرکت های قدرتمند و معتبر صنعت نفت در این نمایشگاه ، امکان همکاری مشترک و مناسب برای سرمایه گذاری در حمایت از ظرفیت های داخلی در فضایی مشترک ایجاد شد که با توجه به اهمیت و اضطرار حمایت از تولید کنندگان داخلی و کالاهای ایرانی در سال “مهار تورم و رشد تولید“ نمایشگاه امسال با رویکردهای پررنگ تری در حمایت از ظرفیت های داخلی برگزار گردید .

شایان ذکر است فراهم نمودن بستر و انگیزه برای ایجاد همکاری و سرمایه گذاری در قسمت های مختلف ، ایجاد فضای شناخت برای صنعتگران این حوزه در ارتباط با فنآوری های جدید صنعت پالایش ، ایجاد فضای همکاری های جدید برای تولید کنندگان داخلی در جهت اعتلای بازارهای هدف در کنار دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ، خلق موقعیت های سودآور، یادگیری های مثبت از شرکت های هم صنف،برند سازی بیشتر و برجسته سازی نام شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، شنیدن صدای مشتری ، تعامل با ذینفعان به ویژه تأمین کنندگان و توسعه بازارهای داخلی در حیطه صنعت پالایش را می توان از دیگر اهداف و دستاوردهای برجسته پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در این نمایشگاه به شمار آورد .