مراسم پرشکوه هفته بسیج با حضور جمع کثیری از کارکنان بسیجی در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند برگزار گردید

مراسم گرامیداشت هفته بسیج ، یادواره شهدای امنیت در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با حضور مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ، سردار ابراهیم پور فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد امام جمعه مهاجران ، مهندس قربانی بخشدار بخش زالیان ، سرهنگ چگینی جانشین انتظامی شهرستان شازند ، سروان عبدی فرمانده حوزه بسیج کارگران و کارخانجات ، مسئولین منطقه ای ، مدیران و رؤسای شرکت و جمع کثیری از کارکنان بسیجی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی در این مراسم که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی پالایشگاه ، امروز چهارشنبه مورخ ۲/۹/۱۴۰۰ در سالن آمفی تأتر ساختمان آموزش برگزار شد ، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط استاد جدیدی قاری بین المللی ، سرود جمهوری اسلامی و آهنگ های حماسی توسط گروه موزیک سپاه روح ا… نواخته شد .

در ادامه مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه با قرارگرفتن در جایگاه ، ضمن خوشامد به میهمانان و با تبریک هفته بسیج به دلاور مردان بسیجی گفت: « شهدای والامقام ما در بسترهایی همچون بسیج تربیت یافتند و عزت و افتخار را برای کشور ما به ارمغان آوردند تا ما بتوانیم با امنیت و آرامش به کار، فعالیت و زندگی بپردازیم. این عزیزان در جبهه های نبرد حق علیه باطل ، وظایف خود را به نیکی انجام دادند و اینک نوبت به ما رسیده است و هر کسی در هر جایگاهی که هست ، باید به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت نماید . »

وی با بیان تلاشهای مجاهدانه خانواده بزرگ صنعت نفت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تصریح نمود : « همکاران تلاشگر این پالایشگاه به صورت شبانه روزی در جبهه اقتصادی و تأمین سوخت کشور مشغول به فعالیت هستند و اگر نیت ما در این جبهه نیتی درست و خدایی باشد ، بی شک اجر رزمندگان و شهدا نصیب ما خواهد شد .  با وجودی که شرایط کنونی سخت و تحریم های ظالمانه برقرار است اما ما با تمام توان، کار و تلاش خود را ادامه خواهیم داد . امیدوارم کشور عزیزمان به برکت خون پاک شهدا ، روز به روز بیشتر در مسیر عزت و اقتدار قرار بگیرد . »

مدیرعامل همچنین از تلاشهای ارزشمند پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی و روابط عمومی پالایشگاه در برنامه ریزی این مراسم تقدیر و تشکر نمود .

در ادامه ، سردار حاج عظیم ابراهیم پور سخنران مراسم , با تقدیر و تشکر از تلاشگران شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و برگزارکنندگان این محفل بزرگ گفت : « پالایشگاه یکی از نقاط حساس است که هم برای کشور و هم برای دشمنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ؛ پس تلاشهایتان را با نیت های الهی مزین نمایید ؛ چرا که اگر کسی برای خداوند قیام نماید ، خداوند تمامی کمبودها و نواقص را هم در این دنیا و هم در آن دنیا جبران می نماید .»

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : « از بدو خلقت تقابل بین حق و باطل و خیر و شر وجود داشته است . امروز هم دو جبهه حق و باطل یعنی تفکر شیعه و تفکر یهود برای آینده بشریت برنامه ریزی نموده است و نزاعی جدی بین این دو جبهه در جریان است ؛ اما علی رغم نقشه های خبیثانه معاندین ، انقلاب اسلامی همچنان برقرار مانده است .»

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : «هرچند فتنه های دشمنان نسبت به گذشته بیشتر شده است ، اما تحلیل ها و شواهد بیانگر این نکته است که معادلات جهان به نفع انقلاب اسلامی در گردش است و افول کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل و دیگر ایادی  ظلم و استعمار در جهان آغاز شده است . »

سردار ابراهیم پور افزود : «  طبق پیش بینی های دینی ، هر چه به زمان ظهور مهدی موعود (عج) نزدیک می شویم ، فتنه ها بیشتر می گردد ؛ ولی این اتفاق نباید موجب غفلت ما شود . عبور از فتنه ها راحت نیست اما بر اساس فرمایش امام صادق (ع) فتنه دو مزیت نیز دارد : اول آنکه دست منافقان رو می شود و دیگر اینکه ایمان افراد را افزایش می دهد . »

وی در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت ایمان و فرهنگ سازی دینی و افزایش آگاهی های جامعه از طریق آموزش تأکید نمود و خاطرنشان کرد : « هم مسئولین و هم مردم باید در راستای افزایش تهذیب نفس و خودسازی هر چه بیشتر جامعه تلاش نمایند و تدبیرهای لازم را بکار گیرند . تربیت در خانواده ها یک اصل بسیار مهم است و نسل نوجوان و جوان نباید بدون آموزش های لازم رها شوند . همچنین آموزش و پرورش ، دانشگاه و فضای مجازی نیز باید بر اساس اصول مذهبی و ملی کشورمان ، فرهنگ سازی های لازم را  داشته باشند و محتوای مناسب را تولید و به نسل جدید ارائه نمایند . »

این گزارش می افزاید از دیگر بخش های این برنامه می توان به تقدیر از کارکنان نمونه شرکت ، تقدیر از فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی ، تقدیر از نمایندگان نیروی انتظامی شهرستان شازند و مهاجران ، پخش کلیپ های مناسبتی و اجرای گروه سرود فرهنگی “حنان“ اشاره نمود که مورد توجه همکاران قرار گرفت  .