جلسه هماهنگی ارتقاء سیستم تصفیه پساب خروجی نمک زداهای پالایشگاه امام خمینی ره شازند برگزار شد .

جلسه هماهنگی ارتقاء سیستم تصفیه پساب خروجی نمک زداهای پالایشگاه امام خمینی ره شازند با حضور مهندس غلامی مدیر عملیات، ِمهندس عبدلی رییس خدمات فنی مهندسی، مهندس طالب بیگی رییس مهندسی ‍پالایش، مهندس زهرا هلاکویی رییس پ‍ژوهش و فناوری، مهندس جعفرنیا رییس فناوری در سالن کنفرانس برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ؛ در این جلسه مهندس غلامی مدیرعملیات گفت :با توجه به حجم بالای پساب تولیدی در صنایع پالایشگاهی بازیابی آبهای مصرفی و بازگردان آن به چرخه تولید می تواند نقش تعیین کننده ای در تأمین منابع آبی مورد نیاز صنعت ایفا کند.

وی ادامه داد : به همین دلیل با دستور مدیر عامل و شورای پژوهش پالایشگاه، موضوعات بهینه سازی مصرف آب در اولویت پژوهشی قرار گرفته و با همراهی کارشناسان مهندسی پالایش، پژوهشگران دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان پروژه­های پژوهشی برای مدیریت و ارتقاء سیستم تصفیه  و حداکثر بازگردانی پساب­های پالایشگاه تصویب گردیده است.

در ادامه مهندس زهرا هلاکویی بیان داشت : این جلسه به منظور تبادل نظر پژوهشگران دانشگاه اراک با مدیران و کارشناسان شرکت در خصوص پروژه با موضوع “بررسی، امکان سنجی و طراحی مفهومی ارتقاء سیستم تصفیه پساب خروجی نمک زداهای واحدهای تقطیر” برگزار گردید.

گفتنی است در این جلسه پژوهشگران پیشنهاد فنی خود را در قالب چهار گزینه (Scenario ) پیشنهادی ارائه و اعضای حاضر در جلسه نظرات کارشناسی و نکات تکمیلی خود را اعلام نمودند تا پروژه با نتایج مطلوب و کاربردی برای مجموعه پالایشگاه انجام شود.